Blä.

Var ute igår. Tråkigt i början men sen blev det faktiskt kul.
Det blir vad man gör det till.
Fast....Blä. Har bara sovit idag.
Och kollat på BBC och Viasat Nature och Viasat Explorer.
Fan vad längesen det var jag kollade på tv.
Helt sjukt. Aså att jag frivilligt "zappade" eller vad det nu heter.
Jag visste knappt hur jag skulle få på dendär jävla tvn.

Efter att ha sett först ett program om WowWOOWow Hollywood och systrarna Hilton så..asååå. Fan vad Sjuk värld vi lever i. "aa wow Pascale märker du det redan".
Jag vet. Men fan vad alla vill va som alla kändisar.
Det har blivit lixom. De nya förebilderna för barn. Förut var det storebror, eller a , mormor kanske som var ens förebild. Men nu..

O det var nåt jävla skitprogram som hette Sunset Tan eller nåt. Handlade om kändisar som Britney Spears o många mer som kom till ett solariecenter och betalade dyra pengar för att bli bruna.
A, blabal jag brukar också gå till solarium. Men jag betalar typ 20 kr på förmiddagarna innan kl 14 för då ere halva priset. Men kändisarnas solariegrejer är much more exclusivare.
Jag vill inte uttala mig om några siffror för så noggrant följde jag inte. Men det var sjukt.

En morsa kom dit med sin blonda wowoWOWow jättesöta blåögda dotter med lockigt hår på typ 11 år.
Flickan skulle bli tännad inför ett skolfoto.

SAY WHAT?

SAY WHAT?
SAY WHAAT?
SAY WHAAAAT?


Det var det värsta jag hört. eller sett, kanske man ska säga iome att dehär var ju på tv.

En mamma tar sin dotter till solariet för att hon ska bli brun inför skolfotot. Fett sjukt.
När flickan står naken och redo att bli sprayad så ser hon rädd ut och säger att hon inte vill längre. Så säger hennes mamma:

- Come oaaan you wanna be tänned for your schoolpicture right? You wanna look like Lindsay Lohan.


O det lät mer som att det var MAMMAN som ville att dottern skulle se brun ut.

O sen kom den lilla flickan ut, supernöjd och superorange med en nyans som verkligen inte såg ut att passa henne. Eller a, över huvud taget på en liten flicka.

Nåt positivt är iaf att det blir mer o mer vanligt med solspraygrejjer så man slipper få cancer o då.
Fast cancer kan man få av allt och jag kan inte säga att jag är värsta orolig.
Får man det så får man.  Och snart kommer man upptäcka kemikalier i solsprayerna också som är livsfarliga balbalabla.

ALLT är farligt och dåligt men thöö föök vi kommer dö förr eller senare iaf.

Om jag går ut nu för o handla så kanske nån fartdåre kör på mig där jag går i lugn o ro o lyssnar på min ipod. Ica kanske blir bombhotat precis när jag är där inne. Jag kanske går förbi en bil som precis sprängs och jag kastas flera meter upp i luften fast överlever och inte får vård direkt för att läkarna på sjukhuset har kaffe-rast medan jag kommer in. Jag kanske inte ens tillhör det sjukhuset jag kommer till och inte blir mottagen där. Eller så kanske får Lisa Jonsson komma före mig i kön med ett litet skrubbsår som KAN ha blivit infekterat och måste granskas.

Oj, nu blev det hett här. Kanske bäst o sluta. O kanske bäst att sitta inne för att undvika olyckor, och komma ihåg att släcka ljuset innan jag går och lägger mig.

Nåt jag insett/lärt mig idag är att:

  • Tv är bajs jag hatar alla tvkanaler förutom dom här smarta som visar nyheter över hela världen och massa fakta om naturen och allt möjligt.
  • Skorpioner är jättefarliga och åker på långa resor med fruktlastbilar och sånt över hela världen och dödar människor med deras bett. De kan överleva månader utan vatten och mat. Riiktigt äckliga.
  • Mat blir inte gjord av sig själv. Jag måste gå och laga eftersom pappa åkt iväg idag och mina syskon inte är hemma.
  • Att äta ute är inget alternativ för mig eftersom det regnar och jag är lat och orkar inte gå ut och anstränga mig i regnet. Det blir bara för jobbigt för då kommer/kan följande hända:

1. Jag kommer bli blöt.

2. Jag kommer behöva tänka på hur jag ska gå för att vattendroppar från marken inte ska stänkas upp på mina skor där fram. Eller på mina byxor där bak. O även om jag har paraply kommer det inte hjälpa mig.

3. Har jag mina glasögon på mig så kommer det bli jätteirriterande med vattendroppar på glasen och tar jag av mig dom kommer jag inte se nåt alls.

4. Det blir onödigt ifall jag tar på mig endagslinser eftersom det dels är jättedyrt och faktiskt onödigt om jag bara ska till centrum.

Så, om jag nu bestämmer mig för att gå utan glasögon eller linser så kommer jag få ont i huvudet. Och kanske inte se bilen som inte heller ser mig, - alltså kan jag dö utan linser. Kan ingen bara sponsra mig? Det gäller faktiskt mitt liv!

  • Nu är jag faktiskt jättehungrig och knäckebröd har inte hjälpt. Bäst o kolla vad som finns och göra nåt åt saken.

Fan det här är 3e ggn jag inte har en sista bild att lägga in. Haha, slut på bildfantasier. Vill inte att det ska dö ut. Så jag lägger in en bild på vad som helst. Ska leta nu i datorn, men det kan jag ta i ett nytt inlägg. Lika bra, annars orkar inte folk läsa.


Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback