Händelserika lördagen

Oj oj oj, jag har så mycket o berätta att jag inte vet var jag ska börja. Men jag börjar från igår.

Vaknade på morgonen (kl 12.33), av att Michael kommer in i rummet. Alex byter om. Det är så mysit när alla är around.
Dom hade bestämt sig för att gå ut här nere till "ängen" och spela basket. Alla från "red line" vet vad ängen är. För er andra så är det där alla tuffa grabbar hänger. Och känt som platsen där JKS Basket håller till. Ah, men Ängen har typ alltid funnits och its the place to be. Där har vi hängt sen barnsben.
Iaf, vi stack dit, och Alex larvade sig.....

Såhär:


image75
Hahah, äkta bulgarisk basketspelare.


Seeen, så såg det ut såhär:
image76
Fotograf: Pascale.E

Sen mötte jag Leo i stan. Vi promenerade i solen, käkade, låg på gräsmatta. Och det var fett mysigt. (Jag tänker inte nämna att vi satt och kollade på när hans kompisar spelade fotboll.) Seeeeen så köpte vi slush och Leos smak var mycket godare än min. Jag gör alltid fel val. Eller a, jag har alltid otur när det gäller sånt. Alltså val. Det är därför jag alltid måste fråga om råd.

image79
Leo i sowlen.


Mot kvällen Blev det vidare upptåg till Kusin Elsa.

Elsa och jag hade jätteroligt. Det började med att jag ringde när jag var nedanför hennes port för att hon skulle komma och öppna. Självklart segar hon som fan så jag står och hänger där nere när jag hör en röst. Balkanröst.
Mannen med balkanrösten: - Treeton choti-nie (13 79)
(Alltså portkoden.)
Pascale: - Jag tror inte på dig! *Prövar...
Pascale: - Det funkar inte!
Mannen med balkanrösten: - Det ska fonka, treton choti-nie.
(En tredje person dyker in i bilden)
3e pers: - Jak ska opna for dei. * Nyckel kritch kratch..

Precis när jag blir insläppt kommer Elsa ner och fnittrar sitt vanliga elsafnitter. Jag berättade att krogägarna breve öppnade för mig och imiterade dom. Hahah, Så fick vi lust att gå ner och ta en öl på den lokala närkrogen.
Där fick jag lära känna Conny. Elsas supertrevliga granne.


image77
Conny.

Conny var en rolig kis. Precis en sån som jag brukar iakta, imitera, reta och skriva om.
Conny kan allt. Och han har även ett kontor som han gärna vill att man ska komma in på.
Conny brukar ta båten o dra iväg på fiskerunda. Och bränna sig i solen så att han får grisrosa ben. som svider när man duschar.

image78
Conny i khakishorts



Jag satt och småintervjuvade honom om allt mellan himmel och jord medan Elsa satt och skrattade och grät. (Hon ska alltid gråta när hon skrattar, det har hon gjort sen vi var små.)

Efter några öl tyckte vi att det var dax att dra upp till lägenheten en sväng och hämta lite grejer. Och det började närma sig stängningsdagx på krogen också. Så Maggan, Konrad, Börje och alla fick dricka upp och gå hem o lägga sä. + Elsa och jag, fast vi gick på vidare upptåg. Efter att vi upprättat några ärenden (2 på natten) Så köpte vi godis var lite överallt.
Vi träffade massa skumma människor b la en snubbe på ca 27 bast som ba:
-"Öahh, tjejer e den stor eller?

Och drog fram sin grej bara nån meter framför oss.

?

Jag fick värsta chocken och började skrika på honom.
FAN VAD LITEN JAG HAR ALDRIG SETT MINDRE USCH SKÄMS DU INTE ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ VAD LITEEEN!
Elsa som bara hade skrattat hela dan skrattade bara nu med. Fan vad upprörd jag blev..Folk..
Han var en sånhär mobbad snubbe. Osäker. Och  nu hade han vart ute med sina lika osäkra kompisar o ena hade deckat, andra åkt hem för att spela dataspel och nu vart han ensam på stan. och ville få bekräftat om han dög eller ej....

eeeller inte.

Sen träffade jag iaf Leo och sen var det dax att avrunda natten.


När du hör det här ljudet, *pliing, så vet du att det är daxs att vända blad =)
För nu har jag berättat klart om lördagskvällen.


Kommentarer
Postat av: Q-sin

Hahahhahaha *torkar tår* hahahahahahha

2007-07-23 @ 22:31:36
URL: http://bartendressa.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback