Daagens inlegg

Heeej! Skont att veta att man har trogna lasare, det far mig att vilja skriva mer, fast jag aldrig har tid.
Jag har aka tagit over ena cafeterian nu. Oppnar 7 po morgonen och fixar allt, besteller in produkter o sont. Fett skont! Nu ar det jag som bestemmer och ingen som sager till mig vad jag ska gora! Kanns bra..Borjar nastan gilla det. Jag borde ha chefsposition..och resturangbranshen ar INTE min grej..fast jag har enda borjat gilla det. Ska lagga in bild pa hur det ser ut. Hmm..maste bestamma mig for vad jag ska studera snart..

Fan..det ar sa viktigt att kunna spraket.. Kan du inte spraket sa tror folk att du ar dum. En nykomling pa jobbet. Han e sadar: "EEHH, AAHHM, THIS, PUT HERE?" Och da behandlar dom honom som skit ockso, JAAAG ar forstas snell och lar honom allt jag kan. Undrar hur jag var i borjan..aja, hur jag an var sa spelar det ingen roll nu, for nu ar jag all good. Izz aall good baby!

En kund kom in och kakade fish an chips och reste sig nar han var klar och sa: What's the damage?
Sa fort han gick ut, viskade min chef, " YU SII! THATS WHY I TOLD YOU DAT WE ALWAYS HAV TO KIP KLIIN!
Kande mig som en kung nar jag forklarade for chefen po fransk att han det han menade var" Hur mycket blir det" och inte " Ni har det skadligt i cafeterian. Hon kan aldrig erkanna om hon har fel eller nat. Men man sag po henne att hon blev lite sadar. aa..typ som Cookie(lillsyrran) blir om hon ljugit om not. "NEE DE GJORDE JAG INTEEE! * "inte" med stel min. Hehe Cookie e rolig, min lilla engel, och hon forstor hur jag tanker o fattar allt. Vi har alltid kul ihop fast mamma brukar tro att vi brokar. " SLUTA BROKA!!!".. Hor man fron koket ..."vii brookar inteee, sager vi i kor..haha..
Veem ska ta hand om Cookie nu nar jag inte finns dar? Haily, you know your work! Jag saknar min familj och mina vanner (har typ tre) men jallafall.

Nu kanske du undrar vem Haily ar, och aa det skulle jag ockso gjort. Det ar fett jobbigt nar nogon ska beratta nogot och sager: "AAH, O SO SA JOSSAN SOHAR, O SO KOM MANGE IN O AA!
For vem fan e Jossan o vem i helsicke e Mange o jag skiter vel i dom!

...................eh..a.

Iaf.. Haily ar en av mina tre, och en underbar manniska med varldens storsta hjarta! En riktig gladjespridare. BIG OP! BI BI BI BI BIG OP!


Alltid nar det kommer in svenskar sa pratar jag svenska med dom och ar jattetrevlig. "bara for att fo dricks, men jallafall. DOM ar sa javla snola! i Sverige ar det inte vanligt att man ger dricks. Men har gor man det. Haha. sluta sag tack och nicka artigt, ge dricks istallet nar ni ar utomlands. sa slipper ni hora en svordom nar ni stiger ut ur restaurangen! Haha, nae skoja bara men arligt, inte for o vara emot eller so, men var snell, om man ger god service so forventar man sig litegrann iaf.

Nar jag slutade jobbet skyndade jag mig till svenska bajs totally swedish affaren for att kopa kneckebrod. Hann precis 5 min innan dom stangde. Tog mitt och gick ut glad..Fast den gladjen holl inte sa lange. Det var gammalt! inte gammalt gammalt, enligt datumet ska dom holla till 31 07 2007, men dom smakade ingenting och dom hade blivit ljusare i fargen. FETT irriterande. Det som var mer irriterande var att jag kom dit forra veckan.....kl 18:24..Dom stangde 18:00...Och nu nar jag kom var dom gamla, dessutom tappade jag bort mig sjelv, fragade en kvinna vart narmaste Underground lag, sa hanvisade hon mig till TAGEN och inte till tunnelbanorna, FETT jobbigt, sa jag hoppade pa en buss istallet som jag kande igen namnet pa stallet det skulle, nara hem. Det som var jobbigt med det var att det tog 1 timma o 30 min, nar det tar 15 min med tbanan. Fast a, jag sov endo hela bussresan. sa so jobbigt var det inte, om man bortser fran nacksparren jag fick fran att sova sittandes med huvudet lutandes pa fonstret som gjorde att jag tappade en massa hjarnceller eftersom det skakar sa verst nar bussen aker PUHH, nu ska jag sluta klaga. Men det hander mig alltid jobbiga grejjer, och jag ar extra irriterad nu for att det tagit mig 2 timmar att skriva denhar bloggen eftersom jag raka trycka bort allt jag skrivit och det var inte lite sa jag fick skriva om det helt stressigt med Leo som sitter som en hok och suckar for att jag haft datorn lange nu..sa ska lota honom, ( och mej) kolla pa House nu.

Hej.

Kommentarer
Postat av: cookie

din blogg är så jävla bra. till skillnad från min, jag orkar inte ens skriva i den! men aja jag ska ta mig modet att göra det. haha " vi brååkar inte"

2007-04-24 @ 20:28:08

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback