Larorik dag

Trott efter en long arbetsdag..bestellde rice n beans, lade mig och vaknade 40 min senare, eller rattare sagt, Leo vackte mig, hade inte vaknat annars. Kakade och sen blev jag forhord po massa frogor mellan himmel och jord.

Vem Dag Hammarsjold ar? Vem Idi Amin ar? Vem var Hitler? Vem ar stalmannen? Vad ar kryptonit? Vem ar Julius Nyerere?

Sjelvklart kom jag med snabba korta svar. Tur att Leo fragade mig, sa jag ar forberedd om aka nar hans pappa forhor mig.

1. Dag Hammarskold? Svar: Din pappas arbetskamrat.
2. Idi Amin? Svar: Meehh, sluuuutaaa!
3.Hitler? Svar: En talare.
4. Stalmannen? Svar: En hjalte.
5. Kryptonit? Svar: en rosa och svart karamell. Sur, med laktits inuti.
6. Julius Nyerere? Svar: Din farbror.

Jag hatar frogor! Jag vet ju allt egeentligen. Orkar bara inte holla po.
Det ar jattejobbigt nar non frogar saker som man larde sig po logstadiet.
Helt onodigt och sloseri med tankar!

Aja, nu blir det vel serietittande. Hejs.

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback