om jag orkar

Om jag orkar, sa skriver jag, men jag orkar aldrig! Jag funderar po att skriva , Hej, idag orkar jag inte skriva nogot, det har hant en massa roliga grejjer men det kan jag ta en annan dag. Hejj! Det ar iaf not.

Idag, sa orkar jag. Hej.

Kan antligen slappna av och andas fritt..En ny tjej pa jobbet, min aka larjunge. Hon jobbar med mig nu, sa jag maste lara henne allting. Det ar........so javla jobbigt. For att hon ar superradd for allting, och hon klagar po allt, och hon kan ingenting! Skitjobbig tjej. Fran Slovakien, fufan va hon e jobbig. inte for sin herkomst, utan for att hennes rost loter som en violin som gott sonder. Och skakig pa rosten ar hon dessutom, for att hon ar som en liten myra. O do menar jag inte arbetsmyra. Ouf, vet inte om jag har treffat po en jobbigare person.

Hon har dolig andedrekt och tackar nej nar man bjuder henne po extratuggumi! Varfor tacka nej? Har man dalig andedrakt sa brukar man oftast kanna det, om man inte har nogon mystisk sjukdom i magen eller not. Man VET om man inte luktar so gott. Antingen sa har man inte borstat, eller inte kakat not pa ett bra tag. Gor not ot saken lot inte andra folk lida pga dig!

Jag forsokte holla mig undan so mkt jag kunde, men bruden babblar pa som in i forlot H E L v e t e ! Jag gav henne hela tiden korta rappa svar, sa att hon skulle fatta att jag inte ar en pratsam person, ( fast jag egentligen ar). Sa frogade hon efter ett tag. "Ar yu eengri Pazkal?" NOO! Im not angry for fan! Jag ar irriterad po din javla andedrekt o din klumpighet och din longsamhet och ditt stendiga babbel!. HOLL KEFTEN!

Tankte jag, och sa:

- No, I just have a lot to do and to think about.
Det hade jag ockso, men ville mest av allt att hon bara skulle vara tyst eller inte andas, eller andas mindre eller not. skitjobbig.

Jobbiga saker hon sa idag:

1. "If sombadi ask, ai go for toilet" ( Hon ville ata sin bajsiga falafel i smyg som hon gjorde till en kund som inte ville ha den for att den var doligt gjord).

2. "Oh! So yo ar mai frend" (Nar jag sa, Look, you dont have to appologize all the time, everybody makes misstakes, just try to remember and lurn!

3. "Oh! ai laik dis song! Favoritt song! ( Till non jobbig smor-rocklot)

4. " Ai want to go nao i have date wit boi, now hi weiting for me at leicter squer! " (Skiter vel jag i!)





image14
SOHER SKA DET GO TILL! SNABBA RYCK! FRASH ANDEDREKT! INGEN BROBLEM!


Jag kanner att jag har blivit elak.
Som en ensam gubbe som bor med sin schafer.
I ett litet torp.

Nar jag kom hem fran jobbet, sa bestemde jag o Leo att go kopa glass, sa vi akte, till Blockbusters, en videobutik me aallting i o kopte ben&Jerrys Piece of Cake chiscake me stråberry asgott. Och hagendaz chiscake.
Jaa jag vet att det var felstavat men ho kers? Om jag vill ha det rattstavat sa maste jag rota i papperskorgen efter burkarna och det ar inte pall aka jag orkar inte.

Hahah. Skoja, jag kan. fast hagendahz vet jag inte hur man stavar. Hegendash blir jattefel och de andra kendes helt enkelt inte rett. Men som sagt. ho kers.

Nar vi skulle betala sa knapprade killen i "kassan" in priserna och bara skrek dom rakt ut som att de inte var en grej. Dom hade ingen kassa, och ingenstans som Vi kunde se hur mycket vi skulle betala. So jag, griniga gubben, blev irriterad och tankte som en Ingvar, och bad om att fa kvittot. Sjelvklart brukar ingen froga det dar, sa det tog extra longtid att fa det. Leo tyckte att jag var onodig och jobbig. Men RETT SKA VA RETT. Deras affar har till och med en hemsida http://www.blockbuster.co.uk/ alltsa borde dom ha en normal kassaapparat. Blablablabla yadiyariyari!

Hade jag velat handla pa en marknad i Islambad hade jag gjort det. Han killen kan ju saga vilket pris han vill om inte kunderna kollar upp det. Jag vet. For jag star i kassa varje dag. Idag tjenade jag 6 pund extra gonger 14 alltso 84kr po folk som irriterade mig som jag chargade extra for.

Vi smakade hegendaz glassen forst. "Traditionell", Sa Leo, och nickade. Och jag var faktiskt pa bra humor do.
Pa bussen var det helt proppat med pakistanier som ville hem. Precis som vi. En engelsman som stod brevid mig och kende sig ensam, lutade sig mot mig och sa. "You got very sharp shoes." Sa kollade jag ner och markte att jag hade rokat nudda honom, nar jag blev puttad av alla desperata menniskor som stod som sardiner i en ask fast a, heh, nu var ju dehar en buss huhuhuh, so a, sardiner i en buss huhuhuhuhuhuhuhu. En sardinbuss.
Huhuhuh

Iaf. Jag log mot mannen, falskt. Och nar vi skulle av sa jag, Sorry, BAM, sa sparkade jag honom pa benet. Rokade. Hm! Sharp shoes va?

Piece of Cakeglassen ar sa god! Min nya favvis. "Bye bye Chip Monkey aka Chunky Monky" Sa jag. och gjorde Chaniqua min.
"Fruktig" Sa Leo, och nickade.
image15

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback