I lööördags...

Vaknade jag upp på jättejättebra humör och ringde o väckte Toami direkt för att höra när vi skulle träffas.
Det var Jamaican independens Day nånting.
Så det skulle bli big up pati in a di Årstaliden med mat o dryck.
Hela min familj hakade på sen o det var jättekul.

Sön sound, bra music, skönt folk, skön dag me mycket sol och goood mat!
Mot kvällen blev det Jamaican after pardy. Inna di clob!

Fast det var nästan lite kefft. Kom inte så mkt folk.
Men det var bara för att det var så jäkla långt bort från stan.

Vi tappade bort oss där i Husbybushen också.
Vandrade ett helt gäng rakt över en stor fuktig äng mitt i natten för att hitta "stugan" som festen var i. Fy fan.
Jag skulle aldrig gått där på dagen.
Tänk då på natten när alla små äckliga kryp tittar fram o lever sitt liv och allt så kommer vi o gör intrång på deras mark. Det hjälpte inte så mycket att det var mörkt och att jag inte såg vilka sniglar och gråsuggor jag trampade på. För att det kändes halkigt ibland och ibland lät det. crääck o då tänkte jag. O MA GAAD EN SKALBAGGE!
Hahah..
Alla gick med sina mobiler i handen och försökte lysa upp med displayen över marken.
Alex hade en ficklampa. Hahah. Väl förberedd. Vad gör han om kvällarna egentligen?
Ficklampa, de e inget man har i bakfickan precis. Om man inte heter Hans-Åke och bor ut på Hölö-Mörkö förstås.
 
Men det var lite av ett äventyr.

Sen åkte vi tillbaks in mot allmänheten.
Och det var då kvällen led mot sitt slut.
Ännu en bra dag =)




image94

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback