Att äta apelsin på tåget

Jag kommer ner till perrongen och ska stiga på tbanan,
då händer det.

Jag ser två jobbiga kvinnor.
Såna här, typiska jag-älskar-fjällen-kvinnor.
A, men ni vet hur dom ser ut. Helt röda i ansiktet, osminkade, naturliga, nordiska kvinnor med röd toppluva från Intersport.
Dom hade säkert varit och tränat, och nu skalade den ena kvinnan apelsin.

Apelsin är något man äter hemma eller möjligtvis på dagis. Det är inget man köper i förbifarten på Ica för att äta efter ett träningspass på friskis.
Ok banan, ok äpple, Men apelsin?
Varför komplicera?


Det finns inget positivt med att äta apelsin på resande fot.
1. Det krävs en viss ansträngning för att skala den.
2. Man blir klibbig och gul om fingrarna.
3. Lukten är förevigad på dina fingrar.
4. Du måste antingen ha en plastpåse i fickan för att slänga skalet, eller hålla i skalbitarna tills du stiger av.

Ja, jag vet. Det är vintertider osv, men det hjälper faktiskt inte att käka apelsin stup i kvarten bara för att få i sig lite extra C-vitamin.


"Hej Pascale! Jag läste ditt inlägg om apelsin. Själv älskar jag apelsin och jag ser inga som helst problem i att ta mig en minut och skala en apelsin på vägen hem från jobbet. Jag trivs jättebra med det och så har jag alltid gjort, även fast det inte varit vinter. =) Har inte tänkt på att det skulle störa min omgivning. Det finns annat som stör mer, hoppas att du inte tar illa vid! Hej! "

/Anita, 39"


Nu har jag bara hittat på denhär Anitan, men självklart finns det sånna här människor, som är så glada och positiva över allting. Som inte förstår sig på mig.

Jag tror inte att någon uppskattar lukten av någon annans apelsin.
Tänk ifall jag satt på tåget och började fumla med en camembert-ost bara för att jag tycker att det är gott, det hade inte ni uppskattat va?

Överhuvudtaget så gillar jag inte när folk äter på tbanan.
En snabb Cheeseböriare - eller makaronilåda som man inte hann käka på jobbet.

All mat på tbanan som sprider doft aka Lukt, är fel!







image154




Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahhahahahahahahaahahahahahahahahaha

" lukten är förevigad på dina fingrar"
alltås lukten sprider sig i heela banan! mandarine också, jag tänkte på allt det här som du skrev för typ en vecka sen!

2007-12-08 @ 23:53:08
Postat av: Helena

Sen kan det även spruta iväg små stänk när man skalar apelsinen, som kan hamna varfan som helst.

2007-12-09 @ 11:55:45
URL: http://morfint.blogg.se
Postat av: apelsin är nytttigt!

det är nyttigt och smaskigt!!
inte fan ska väl andra människor be om ursäkt eller anpassa sig för att gnatiga tjejer i medelålderskris är sura över att dom åldras!

vitaminer är bra,
vad kommer härnäst?

SLUTA ÄT MAT FÖR DET E OPASSANDE

snyt dig!

/ anita Walhgren

2007-12-10 @ 18:34:33

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback