Att ta sig tiden

Jag tycker att det kan vara kul att läsa andras modebloggar.
Se hur fina och uppiffade dom ser ut om dagarna.
Jag har fina kläder jag med.
Jag är väl ganska modemedveten, men jag orkar inte hålla på.
Hehe. Eller a, alltid om jag ska nånstans så börjar jag inte klä på mig eller ens tänka på vad jag ska ha på mig förrän det är 10 min kvar tills jag ska gå.
På den tiden, ska jag hinna dra på lite mascara, hudkräm och råsh, lite ögonline, läppglansen i jackfickan är redo, stryks på på tunnelbanan om det känns rätt.

Jag drar på ett par jeans bara, och nån tröja och sen springer jag.
För jag springer alltid.
Även fast jag nästan har all tid i världen, så måste jag utsetta mig själv för stress.
Jag lär mig aldrig.

Förstår inte ens varför jag slösat tid och pengar på att handla saker som bara får hänga i garderoben.
Vem är det jag försöker lura?
Jag bryr mig ju inte.



Klackskor?
Aa, mitt ständiga tjat.
Eftersom jag alltid springer så har jag varken tid eller ork med klackisar.
Så det blir alltid gympadojjer.
Väska? Jepp, klart jag har väska.
Jag har samma väska i ungefär en månad, tills jag tröttnar och byter tema.
Just nu är jag inne på min vinröda väska. Vintage, höhö.
Mammas typ 30 år gamla. Den är grym.

I den finns alltid/Ska det alltid finnas:

Knäckebröd, -
ifall nåt skulle hända
Läppstift, -
ifall nåt skulle hända.
Näsdukar, -
ifall nåt skulle hända
Handcreme, -
ifall nåt skulle hända
Block, -
ifall nåt skulle hända
Penna, -
ifall nåt skulle hända


Och en annan sak. Alla små detaljer. Acessoarer av olika slag.
Jag vill ha olika bäälten, olika håårband, mössor, a men a, smågrejer.
Men det har jag inte heller tid med.

En sak jag aldrig kommer förstå, är varför alla går omkring och har stövlar, och benvärmare under som MÅSTE sticka fram cirkus 5 cm.
Jag blir så irriterad på det nya modet ibland.
Måste alla ha samma?
Det ser lite gullit ut men nu har alla det, då blir inte jag särskilt sugen på att ha det själv.

Jag vill också vara fin och ta mig tid till allt, men då får jag skärpa mig.

Ah, sen har jag ju ingen gurlygurly-tjejkompis som jag kan utbyta modetips och pröva kläder och trängas framför spegeln med.
Och utekvällar existerar knappt för mig.

Ingen idé att sitta på sängkanten i en fluffig klänning bara för att liksom.
Då är det är skönare med mjukis och Sibylla-t-shirt.

Men...

Imorn tänker jag vara lite fin.


Lite


För då kommer min man.
Då borde man ändå anstränga sig lite.
Kan inte vara kul att hela tiden hänga med en som ser ut som en sliten trebarnsmamma med en slarvig knut på huvudet.
Jag kanske till och med ska ha nagellack, inte för hans skull dock.
Utan för själva grejen. Och klackar.
Fast efter jobbet och innan syrrans Praise-The-Lord-Lucia-uppvisning i kyrkan, för då borde jag inte heller komma som om jag bara ska ner till tvättstugan, eller till affärn för att köpa välling.

Lucia är ändå en grej.
Jag har alltid älskat Lucia uppvisningar, och Gläns över sjö och strand-låten har alltid fått mig att rysa.
Fan vad den låten är fin.
Men a, Cookie går ju på nån såndär kyrkokör, och då kommer dom sjunga den helt fel.

Istället för ;


Gleeeeens ööver sjööööö o straaand........

så blir det säkert.......

Glee-ens öveeeer sjö oooooooooooo straaannnnnnnddddddddd...
Gläns över sjööö, gläns över straand(i femton olika stämmor)


Och det är vad jag kommit för att se.

Men a, jag får väl inse att nu ska det vara hi-tek även i kyrkan.
Förresten ska Lil'D vara Tomte-häst på dagis.

DET e vad jag kallar hi-tek


Aja,

Godnatt världen.





image158

(Tog bilden från nån tjej. Hon kommer nog aldrig att märka det ändå.)

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback