Hej* död vinkning med tom blick


Jag är sjuk.
Fast inte sådär jag hålller på dööööööööööö - sjuk, utan mer sådär.
Det rinner snor på ena näsborren och den andra varierar med att rinna blod och vara debd.
Mitt huvud värker som fan och jag är allmänt seg.
Inte nog med det så har jag fått konstiga blåmärken på armleden ganska stora och allt är bara jobbigt.

Jag ringde till sjukårdsupplysningen för att komma i underfund med vad det är som kan ha orsakat all denna smärta i min vänstra arm. Blåmärkena, värken, domningen och yrseln som e i huvudet, men ändå.
Det har ju ett samband med hela armgrejen.

Först fick jag vänta i kö.

Datakvinnorösten: - Du är på plats nr 14. PIP.
Datakvinnorösten: - Du är på plats nr 12. PIP.
Datakvinnorösten: - Du är på plats nr 14. PIP.
Jag: - VA ! Vadå 14? Jag var ju där nyss!
Datakvinnorösten: - Du är på plats nr 12.
Jag: - Hallå?
Datakvinnorösten: - Du är på plats nr 11.
Jag: - HAALÅÅ?
Datakvinnorösten: - Jaa, du är på plats nr 11 säger jag. PIP.
Datakvinnorösten: - Du är på plats nr 13. PIP

Och sådär höll det på. Kändes skitjobbigt.
Som att ta ett steg fram och två steg bak på ruta ett.


Tillslut hamnade jag på iaf akuten och fick betala onödiga pengar.

Pascale : -
Hej, jag har ett blåmärke.
Läkaren: - Hmm...Det jag kan se är att du har ett blåmärke.


Nu lät det kanske inte EXAKT såhär.
Men jävligt nära.
Jag blev typ ombedd att komma tillbaka ifall jag dör.

"Ibland händer det saker med kroppen som man inte förstår"

Iblan de henda sake me kropé, so ma ite forstå - Sa doktorn.

Hon var svart.
Och då tänkte jag att det var ett typiskt afrikanskt tänkande.

Någon har allså gjort voodoo på mig.

Det passade ju lagom bra till min lilla julklapp jag fick av en god vän till mig. Haily.
Fick en voodoodocka som ska skydda mig.
Nu vet jag iaf att den inte funkade.

Men tack iaf Haily, det är tanken som räknas.


A, men nu ligger jag iaf med Baby läp i min säng. och brevid mig finns det:
  • En godis-påse med bara mitt godis. "Min guudiis". Hahah, har ni tänkt på ordet godis. Det låter så larvigt. Godis. Godis. Godis.
  • En hoipps-påse. Tänkte va helt rändom och köpa en annorlunda sort. Ost och persilja. HELT rändom.
  • Min 2liters Cola som vart med om jättemycket. Den har räckt länge och jag har slemmat i den. Så den är också bara min.
  • Snorpapper - Ifall nåt skulle hända.
  • Vicks citron.
Jag har även Texas Pecan-glass i frysen. Men det är en annan historia. Om jag vill ha den så kallar jag på Cookie.
Jag har ändå tänkt ligga här ett bra tag.
Har till och med sjukskrivit mig från jobbet hela veckan.
Jätteduktig är jag.

Hajde, chau.

image161

Where WERE YOU when i needed u the most?!

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback