nu ere juwl igenn

Ja, som ni märkt har jag tagit lite pause från bloggen.
Har haft en massa annat för mig och jobbat för det mesta.
Men nu är julen äntligen här och jag har längtat som fan på den.

Mest av allt för att då kan man
  • Äta och äta zom man vill
  • Sova och sova zom man vill
  • Öppna klappar
  • Umgås med nära och kära

Det blir en så skön och avslappnande stämning

Idag, eller a...igår var jag och handlade juwlisar. I sista minuten så klart.

*Gäsp. Är helt trött. Det har inte blivit mycket till sömn denna månad.
Men det ska tas igen.

När jag gick omkring så såg jag en "Blandaren-Kille.
Men han ropade inte "BLLLLLLLAAAAAAANDAREN".

Jag blev sådär;

VA!???

HALÅ!?

JOBBA!

Man kan bara inte stå och sälja Blandaren utan att ropa ut det. Det är en tradition. Så har dom alltid hållt på och jag har inte hajat grejen med det där att dom ska ropa ut och ens vad dom ropat ut.
Nu när jag vet så förväntar jag mig inte att dom ska stå stilla och le mot folk.
De blir helt fel.


Det finns en jullåt som jag hatar. Vet inte riktigt vem som sjunger den här versionen.
Kanske Lillbabs.
Aah..det känns nästan så.

"Nu är det juul igen Tä-tä-tärä-rä-rärä-rärä-rä".



Här har ni den.

Hörde den i en affär och började dansa direkt.
Bara för att jag hatar den så mycket.
Den låter så jobbig.
En medelålderskvinna som ser lite allmänt glamorös ut och bär blå eyelainer, vickar på axlarna och trippar fram och tillbaks lite så som bara en 55åring kan.












Nu har jag packat in alla klappar och även öppnat lite några i förväg till och med.
Alltså som jag fått.

Det är okej att tjuvstarta.
Man får öppna en.
Minst.


Fan..jag vill komma med nåt helt Random.

Nåt intressant.
Jag vill att nåt ska hända!

Jag kanske ställer mig på stan och ropar blandaren eller nåt.
NÅNTING!

För när man öppnat alla juwlklappar och allt är över och det finns lite rester kvar från julbordet som sillsallad som ingen vill ha.
Då är det lätt att man blir lite bortskämd och sådär; Jaha, var det DET?
Och så är det det.
Man ska vara glad och nöjd.

Men nåt kommer hända. Efter nyår. Det kanske är lite rändöm för er men inte för mig och för alla andra i o mä att jag inte talat om det här.

Men jag packar väskan och drar tillbaks till London.
Det börjar bli kuwl där, och innan jag börjar slå mig ner som pluggis och nördis som matchar mina glasögon, så är det där jag ska vara, Och då blir det fan i mig linser.

Efter det - bara glajjer -
Efter det. Bara ögonoperation och alla risker att läkaren

"va me crövé un öj" - Som man säger på franska.

AKA - kommer "pop my eye out."Som man (inte) säger på engelska.

AKA kommer nysa samtidigt som han pillar med lasergrejer och så i mina ögon och göra mig mer blind än vad jag redan är.

Nu ere tandborstning med min fina barntandborste som är chockrosa med en silvri elefant på.
Fick den av Lil' D.

Men det känns som att borsta med en fjäder.
Den är så mjuk.
Inte så konstigt att barn ofta får hål.

Aja,

Godernatter och goderjuler på er allihop.

Kommentarer
Postat av: Helena

Måste bara säga att varje gång du skriver "Lil' D" så läser jag LIDL. Haha.
Tjatjatja.

2007-12-24 @ 14:10:19
URL: http://morfint.blogg.se
Postat av: Rebecka

Hej jag gillar din hemsida jag vill läsa mer och mer.. det är roligt och läsa vad du gör på vardagarna och helger NU ÄR DET JUL IGEN :)

2007-12-24 @ 21:28:26
Postat av: Showiit

Gillar din blogg
Londoon betyder det att du läger ner bloggen??:0

2007-12-26 @ 20:59:26
URL: http://showiit.blogg.se
Postat av: cookie

du nämnde aldrig att det var jag som gick bredvid dig och fick skämmas framför alla som kollade på dig.

2007-12-27 @ 19:53:09
URL: http://cookielainen.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback