Tjejer och fotboll

Tjejer gillar inte fotboll.
Det är liksom inte gjort för tjejer.
Man SKA inte kolla på det.
Man gillar inte det.
Det är inte intressant.

Jag kollade på fotboll för några dagar sen. Eller a. jag var med när Leo gjorde det.
De e endå roligare att kolla på när nåt riktigt lag spelar än att kolla på när nån spelar fotbollstevespel. För då är personen HELT INNE i grejjen o man får ingen kontakt med denne i typ 93 minuter. (de brukar vara 3 minuters övertid o de e så jävla jobbigt.

3 minuter till som känns som världens längsta.
Mycket kan hända på tre minuter inom fotbollens värld.
Men inte i den vanliga. Jag kommer hinna gå på toa, bre en macka, gå ett eller två varv runt huset o matchen kommer fortfarande inte vara över.

Inte bara med att det blir en massa övertid, det ska kommenteras sen också. Vem som var matchens lirare, Kameror måste svepas över den fullproppade läktaren med massa galna fäns som målat ansiktet i favoritlagets färger. Och dääär. Mitt bland alla killar, står Sanna, 22 o jublar av glädje.

"UÖÖÖÖÖÖÖU om jag bara fortsätter o skrika o jubla och hoppar såhär och vickar på rumpan och skakar på brösten som jag skrivit  (M I ) L ( A N) på så kommer jag tywp få massa killar o alla kommer bli kära i mig!"

"ALLTSÅ DET ÄR SÅ JÄVLA INTRESSANT!!"

- Vadå...varför? Säger jag och lutar mig mot henne så att vi ska försöka föra en komversation. Men hon kollar inte ens på mig, bara skriker:

"WÖÖÖÖÖUUW! OLÉ OLÉ!

Aså hon vet inte ens vad fotboll e. Precis som alla oss andra. Man vet inte fotboll o man ska inte kunna det. 
Tjejer som kollar på fotboll vill bara imponera på killar. Jo, det är sant. Men killar vet om det också, så försök inte.

Man fattar inte vad som händer. Nån får gult kort, nån skjuter bollen från sidan. Aa, men de e massa grejjer o regler som finns som tjejer inte kan.

När jag kollar på fotboll o verkligen försöker koncentrera mig på att förstå vad som e grejen. Så går det inte.
Jag kollar bara på deras benmuskulatur.

image40 
( Thierry Henrys ben. Han är från mitt land =)
Thäz my bwoi! )



Och när dom ramlar och spelar som att hela benet gått av o ska ligga kvar fett länge o så ska en annan kille från de andra laget hjälpa den hjälplöse upp igen och dunkar honom försiktigt i ryggen fast dom är ovänner men man vill bara att matchen ska fortsätta o att man ska hinna göra mål eftersom man ligger under med 1 poäng och vill hinna göra mål i den nittitredje minuten så att det blir fler minutrar.

Kommentarer
Postat av: cookie

haha, men alltså, vadå. det finns ju rätt så många tjejer som faktiskt förstår sig på fotboll och spelar det. menantingen så är det såna som gör det bara för att alla andra gör det och håller sig updaterade som ändå kommer sluta. eller så finns det tjejen som typ har gått på handboll, innebandy OCH fotboll som verkligen är såhrä WÖW JAG SKA SPELA HÖÖÖH!

2007-06-22 @ 12:47:56
URL: http://prisonerofwordsunaid.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback