Min mat som den är

Fan.
Jag är jättehungrig. Men min mat är inge god.
Jag gjorde ju fel! Fast med flit. Det är sånhär Blå Bandgrej. Ost och Broccolisoppa.
Fast jag brukar skippa själva soppgrejen och göra det till en ost och broccoli pasta grej. Mycket godare.
Idén fick jag först hos Elsa för några år sedan.
Vi åt så.
Fast Elsa hällde ju ner spagettismulor i röran.
Jag har avancerat. Med paZtaa gnocci och spirelli och sånt. Ok, gnocci brukar jag aldrig köpa för dom låter så mesiga och känns så plaskiga i munnen. Men spirelli brukar jag ha. Fast dom heter nog inte spirelli.

Iaf..eftersom jag bara är en person. Och jag bara skulle fixa käk till en person alltså mej, så rev jag av Blåband-påsen, och hällde bara in halva torrpuder-låtsasmat-hej-här-får-vi-nytt-liv-grejen. Men det blev fel och jag ska aldrig göra om det. Känns som att jag äter emulgeringsmedel. Och alldeles för mycket förtjockningsmedel. Med jättemycket salt till. Som att någon puttat i mig när jag står på en brygga. Fast jag inte kan simma, och kommer upp till ytan med en chock *HHHÖÖH* så har jag har fått en rejäl kallsup. Så känns det, Det kan väl inte va bra? O Gud vet vad Blåbandgänget har i sina allt-ska-vara-så-bekvämt-maträtter.

"Ääe vii på blåband tillverkar bara torr mat från färska varer. Vi är måna om att kuunden ska vara nöjd. och det ska gå Snabbt!! o laga mat. Mjoo. har du några mer fråger så får du gärna kontakta vår konsumentchef Gunilla Röjter. Hon kan nog svara på alla dina fråger" Skulle Ingmar, 53 sagt om jag ringde till dom.

"Nu ere ju meningen att HELA påsens innehåll ska ner i grytan. Det här är ju en middag för Tvåå står det klart och tydligt. Som jag förstår så har du inte gjort som det står på baksidan av påsen.

Jag har alltid tyckt att det här varit gott, aa, men då har jag ju också tillagat det på någorlunda rätt sätt.

image31


Näe. Nu slänger jag det här!
Hade mamma varit hemma hade hon sagt med sin bulgariska dialekt: "Varför Pascale du slänger maten. Vi betalar o ni slänger. Ni ska förstå - när ni börjar jobba."

Jag vet. Vi slänger på tok för mycket mat hemma. Men det är bara för att pappa brukar köpa med exclusiva maträtter till sig efter jobbet. Goda sallader och franska korvar. Cookie äter mat i typ Bredängsgrillen. Eller så kritar hon på pizzerian. "Ey grabbar de finns pizzabröd 20 kr!"
Jag är aldrig hemma, och när jag väl är det så går jag bara raka vägen till skafferiet och tar mig ett knäckebröd. Eller två.
Mamma gör jättegoda sallader med avocado och skagenröra till sig. Eller såndär. GE-I mat. Gi-metoden. Höhöh. Det ska väl va bra. Kanske ska börja med det.
Ah, men så är det - en middag hemma hos vår familj.
Vi brukar inte ha så att vi äter PRICK kl 18 alla samlas runt middagsbordet och skrattar och pratar om vad vi gjort under dagen. När telefonen ringer så svarar vi inte "mitt i maten hej" eller nåt sånt. Näe. Vi äter helt enkelt inte hemma. Förutom på helgerna ibland.

Ja, nu är frågan om jag ska äta upp min mat. Den har ju kallnat och allt och den är ju inte god och jag vill ju egentligen inte ha den och jag bryr mig inte om den och jag vill ju inte äta emulgeringsmedel så aa jag går och slänger den nu.

Ah, nu blev det ändrade planer. Cookie kom hem och ba: Abo de finns mat, jag tar.

Visst..ta.



Kommentarer
Postat av: Mattlan

Påsmat är inte gott...
Roligt att läsa!! Våra vänner ringer alltid mitt mit maten. "Hej det är jag, mitt i maten"

2007-05-31 @ 16:57:15
URL: http://mattlan.blogg.se/
Postat av: Baba?

Hahaha :D

2007-06-01 @ 09:53:47

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback