Bakterier

Aftonbladet håller på och tjatar om vart det finns mest bakterier.
Självklart måste jag läsa även om jag redan visste om nästan allt det här.


Här finns bakterierna som kan göra dig sjuk

  • Här trivs bacillerna:
  • Kontor. Bakterierna trivs vid mobilen där batteriet gör det varmt och skönt. Även datorn och musen är utsatta.
  • Offentliga toaletter. Golven är sällan rena och innehåller ofta kiss- och bajsrester. Ställ inte ner din handväska på golvet.
  • Gym. Badar i svett och är mumma för bakterier. Herpesbakterier kan till exempel spridas här.
  • Bubbelpool. Innehåller ofta rester av gammal hud, bajs, urin och sperma. Bakterierna kan leda till diarré och kräksjuka.
  • Dörrhandtag. Tänk på alla svettiga händer som griper tag om handtagen. Tvätta händerna ofta för att slippa infektioner.


Ok, jag har desinfekterat mina händer och smörjt in min kära lur med medlet också..Mitt tangentbord ska jag torka av med en våt trasa, OANVÄND, så att det inte finns massa bakterier som stryks på tangentbordet så det blir mer riskabelt för mig att använda det.

Jag ska aldrig mer ställa ner min handväska på golvet inne på clubben. Inte för att jag brukar göra det så ofta då jag inte clubbar och då alltid utnyttjar kroken på dörren om det finns en sådan. Eller på väggen. Annars hänger jag väskan på dörrhandtaget men oj, det skulle jag inte gjort. För då har allas svettiga händer plötsligt nuddat handtaget på min väska och det känns nästan värre än att den skulle legat på golvet. Eller a, egentligen vet jag inte vad som är värst. Kiss och bajs bakterier på mitt golv där jag faktiskt slänger mina kläder då och då.
Eller svett+kiss o bajs och kanske lite spya och andra tråkigheter på mina HÄNDER som faktiskt kan komma i direkt kontakt med min mun och mina ögon ifall jag petar mig och håller på.

Troligtvis kommer jag inte stoppa fingrarna i munnen direkt efter ett toalettbesök och jag kommer sätta på kranen och försöka trycka ut tvål i mina stackars händer som nu kryllar av bakterier som rör sig och har sig och försöker tränga igenom epidermis och jag kommer också bli besviken då det inte existerar nån tvål i behållaren och jag kommer desperat tryckatryckatrycka för att förgäves få ut en gnutta tvål i allafall men det kommer inte gå, och då kommer jag ha gjort så som många andra före mig kanske också gjort som också vart rädda för andras bakterier men haft minst lika mkt svett på händerna som alla andra och kanske till och med äckliga tamponghänder och då kommer HENNES jävla äckliga skitbakterier ha kommit i kontakt med min hud.

Äe, det är inte kul.

Nu ska jag duscha och skrubba min hy och sluta vara så rädd för bakterier.

Ah, jag gymmar inte så herpes behöver jag inte vara rädd för. Bubbelpool badar jag i ytterst sällan. Jag har känt mig någorlunda trygg med klorinet i vattet. Nått nytta måste det ha gjort förutom att torka ut min hy och slita sönder det lilla hår jag har på huvudet. Men aah, Det är inte riktigt min grej. Tanken om att få en kallsup innehållandes bajs, sperma, killkiss, gubbkiss och tenakiss skrämmer mig.

Fan vad jobbigt det är med bakterier.

Snart ska jag hämta min brorson på dagis och vi ska åka och kolla på varma vinterdojjer till honom. Det ska helst vara Går-tex. Så att han kan springa och leka utan att skorna läcker igenom snigelbajsregn och gul-snö bakterier.

Usch säger jag bara.

Och så måste jag hålla hans hand som gud vet vart han vart med dom. (Barn är helt fria och dom gör vad dom känner för. Dom är så oskyldiga och förstår inte det här med bakterier. Dom sitter på toa och stödjer sig genom att hålla i själva toa ringen. Dom fäller den upp och ner själva och kramar toaletten och till och med borstar rent toaletten med tandborsten.

Jag har försökt förklara det här med smuts och orenheter till min brorson. Men han springer bara iväg och leker.
Om Markus på dagis petar i näsan och stryker en snorkråka på lastbilen som du vill leka med. - LEK inte med den då! Den är alldeles snorig nu.

image140

Kommentarer
Postat av: Elsa

jag började skratta så våldsamt att jag började gråta sådär som bara jag kan och pausade då och då för att torka tårarna sådär som bara du kan härma mig när jag gör och fortsatte skratta så att tårarna fortsatte rinna och då kunde jag inte längre se vad det stod så jag fick ta en pause i mitt läsande och fortsatte skratta och ta en pause för o kunna skriva det här. Det tog mig sammanlagt 25 minuter. Puss

2007-11-12 @ 20:32:35
Postat av: Anna

Hejsan Pascale!
Jag såg precis din kommentar om leopardtanterna!
Ja, de finns överallt, haha!

Tack så hemskt mycket för din kommentar, mycket fin. Det är sånt som får en att vilja blogga vidare! Ja, stanna kvar. Du har inga val!

Sköt om dig tjejen!

2007-11-13 @ 23:42:21
URL: http://justmeanna.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback