Jobb och självdisciplin

Fett seg dag. Vaknade kl 11.13, eller a. blev väckt. Väntade på ett speciellt brev. Ett besked som kan försäkra min ekonomi ett liiiitet tag framöver. Istället fick jag nån jävla semesterersättning på typ 10 kr.

Iaf så har jag jobbat en del i veckan, eller a. Det var nog den värsta jobb-dagen på länge. Ena dagen.
Tänker inte gå in på detaljer. Men kan säga att jag aldrig sett så mycket spya i mitt liv.

Jag har nästan andats IN okända människors spya i flera timmar.

Men det är bara att tacka och ta emot.

Denna vecka blir det mera jobb för mig. Och det är bara bra. Jag gillar det. Höhöh.

Fast nu har jag blivit sjuk och febrig, så det har inte blivit så mycket av min träna--magen storsatsning som jag gjort. Förra måndagen skulle jag påbörja. Skrev in i min mobilkalender -

11:31 - Vakna, äta gröt, dricka te.
12:31 - Promenera i 40 min
13:51 - Göra magövningar från en hälsotidning


Istället vaknade jag.....


11:31 - För att stänga av alarmet och somna om.
12: 31 - Vaknade och åt glass till frukost. Och ett knäckebröd i sängen och kollade serier.
13:51 - Blev påmind om magövningarna. Stängde av larmet och fortsatte med serier.


Ah, ni ser.. Jag har ingen självdiciplin.

Sen kom tisdagen och då vart det försent, Jag hade ju redan missat veckans början.
Man måste ju börja en måndag med sånt, eller i värsta fall, i början på en månad. (Behöver inte vara första månaden på året.) Men a, ni fattar. Så jag fick börja om helt enkelt.
Idag är det måndag igen.

Men nu är jag sjuk. Så det räknas inte.


image144





Ps. Jag har en hemlighet..som kommer förbli en hemlighet. Tills jag avslöjar den. Såklart. Men än så länge så får ingen veta. Det är nåt jag tänker göra som jag tänkt göra länge..Hmm.låter intressant va? But ill keep you updated... Ds

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback