mobbat!

Var po mitt livs nestan forsta arbetsintervjuw.
Fan vad jag ar rapp i keften.


.....................................d v s , po svenska.

Jag skulle kommit med so intelligenta och snabba svar, och vara hur sjelvseker som helst, och anvenda alla fina ordboks-ord jag kan.

Men...nu var det har i England, London, jobbig dialekt. Jag forstod typ helften av vad managern sade plus att han mumlade som en vet inte vad. FETT irriterande. Men iaf. Jag gjorde so gott jag kunde och dom var imponerade over att jag kunde so monga sprok, huhuh, jaa, vad ska man sega.

Po mitt cv har jag skrivit att jag pratar basic spanska. Well, i do. oye, loco, mami, papi chulo como estas, ay ay que bueeeenooo! och lite sont. Men det ar inget man seger till en spansktalande kund som kommer in i afferen och vill prova en pennkjol, oooooooooyee maaami! ay que buenooo, ese culo!!

Det hade blivit lite fel, och eftersom jag gillar att sega att jag kan spanska, och aldrig behovt anvenda det po allvar mer en" hola". hihi bien, y tu" so har jag klarat mig bra hittills.

Efter intervjun gled jag runt po ny upptecktsferd dar jag inte varit tidigare. (Jag hade klackskor po mig ja,)

Och so hittade jag en grym bokaffer med hela verlden-grejer. So jag kopte mig en liten phrase-book,och dictionary po latinamerikansk spanska. Det var po tiden.

Fan vad jag elskar sprok. Jag ska lera mig ALLA stora sprok och kunna kommunicera med ALLA!

Aa, det ska jag.



........


Sen borjade jag go longsammare.......och longsammare.
Och var tvungen att kopa nya skor jag kunde fortsetta go i.

Det var min dag.

Nu borjar min kvell, och jag ska treffa nora venner,

Jepp jag har venner. Hahah, Jag verkar mobbad, aa, och det ar jag vel for det mesta, men det ar bra, jag gillar att vara det.

Mobbat ar soooo tvotusensju!!



(Mobbad=Nordig i mitt vokabuler)


Hejs!

Kommentarer
Postat av: mama

köpa nya skor har du tagit efter mig=lycklig men spanska kunde du lärt dig för länge sen,a bulgariska-hur står det till med din modersspråk eee jag vet mitt fel bra att du kan franska...puss

2007-11-05 @ 20:13:40

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback