Samtal med Gengsta

Igorkvell stod jag och "Gengsta" i koket. Han ot flingor och jag lagade mat. Vi brukar inte vexla so verst monga ord till varann. Do och do, men inte allt for ofta. Nu frogade han mig vad for musik jag lyssnar po.

- Allt, svarade jag.
- Jag hatar ner folk svarar so! Sa han. Nestan skrek, och fortsatte,
- Det visar att den personen inte har en egen vilja och asikt.

Jag stannade upp och blev tyst. Visste inte riktigt vad jag skulle sega. Vet inte om det var brist po kunskap.. Kunskap att kunna uttrycka mig po det engelska sproket. Eller om jag bara var for feg.
Vad det en var so fick det mig att kenna mig som en liten menniska. Det var so starka ord, so..rak-po-sak. Som om jag vore personlighetslos.
Jag var tyst lite till, och det enda jag kunde hora var hans smaskande, och ljudet fron hans sked mot bottnet po skolen.( Jag hatar ljudet av bestick mot tallrik)

So svarade jag:

- Om jag berettade for dig vad jag helst lyssnar po, so kommer du inte veta vad det ar.
- Zouk,
fortsatte jag.
- Jag har hort om det. Men aldrig lyssnat po sjelva musiken,
sa han.

Och so ringde hans mobil. Hip-hop-ringsignal och han gick iveg och svarade, sen stengde han dorren om sig och borjade nynna po sina rap-lotar.

I den stunden tenkte jag bara att han ar en riktig trongsynt bajskorv, och sen kom jag o tenka po att, en liten menniska ar den som bara kan lyssna po en slags musikstil. Som inte ger sig sjelv chansen att upptecka nogonting annat en det man er van vid. Och do ville jag ge honom non slags, svar po tal.
Men do var det forsent. Och do blev det jobbigt.

Sen kom jag o tenka po att han er yngre en mig. O killar under 20 brukar inte vara serskilt smarta. Dom vill vara tuffa och horda.

Ibland vill man bara setta krokben po dom.

Kommentarer
Postat av: Elsa

ja, ibland vill man bara vara en jättemogen smart nästan sjuettåring o sätta krokben för bajskorven

2007-11-09 @ 18:30:13

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback