Missförstånd eller kulturkrock

I helgas skulle jag jobba för bemanningsföretaget.
Det var ett nytt ställe som jag inte varit på tidigare. Fick beskrivning hur jag skulle ta mig dit, men väl inne på stället så visste jag inte vart jag skulle gå, så jag frågade en städerska vart blablabla låg...och hon pekade och svarade: - GO HERIFRÅNN!

Jag stannade upp. Blev nästan ledsen. Skamsen.
Fast jag tackade för hjälpen och började gå dit hon pekade.

Höhöh.

Invandrare brukar ändå ha fett grov ton. Iaf dom från arab eller balkanländerna. Det lät verkligen som att hon kastade ut orden. Aggressivt, som att jag var 5 år och hade gjort en dumhet.

Kommentarer
Postat av: cookie

GAHGAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH.
som mamma

2008-01-11 @ 00:12:51
URL: http://cookielainen.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback