Rod strumpa i tvetten

Hej allesammans.

Idag har jag mest legat i sengen med mitt superskona tecke fron IKEA. Den ar so skon att jag inte hade bangat po att shippa den over till Sverige sen.

Jo, for jag kommer ju tillbaka..

Annars er vel allt bra och som vanligt.
Soffkillen ligger och sover po soffan. Han har sina blo-orangea vintage-gympadojjer po sig, och hans lugg henger lite snett over ogonen. Han snarkar inte, utan han bara e der och occuperar vardagsrummet. Ja, man kan ju inte vara der. Hans nervaro kenns helknepp, fasten man bara ser skorna sticka ut.

Hans tvo bag-resveskor ligger i ett horn. Den ena over den andra. Po den overste veskan er dragkedjan inte riktigt igendragen, och man kan ana nogra vita tubsockor der i.

Who is this guy?

Han er lite skremmande, men inte mer skremmande en jigsaw-cylinder-rummet i koket.
Varje morgon ner jag stiger upp och gor in i koket moste jag oppna dorren dit. Jag stor bara stilla och kollar in i nogra sekunder, sen stenger jag igen dorren och fixar frukost. Som att inget er en grej. Och so borjar en ny dag. Men varje morgon er densamma.






STELL DIN FROGA TILL PASCALE

Kki, -
I koket har vi en "vanlig" blandarkran, som.....inte blandar vattnet. Det ar fifty-fifty i strolen. Halva kommer kalla vattnet fron, och halva kommer kokhett vatten ifron. Jag misstenker att det leskiga jigsaw-rummet ligger bakom en hel del..
Duschen ar bra. Man drar i ett snore for att satta po vattnet, och sen trycker man po en ON-knapp po en burk som henger po veggen ovanfor badkaret. Do setts vattnet po och den ar reglerad till behaglig temperatur. Om man ar smidig och inte rokar nudda veggarna eller det gamla duschdraperiet som dess ferg-ton tyder po att den vart med om en hel del, so kan man faktiskt njuta av en skon dusch lite do och do.


Helena, -
Kompiz =), Nae, jag ska en dag otervenda, ner tiden er kommen. Jag gav bort en massa kleder for att jag inte anvende dom. For att jag "vuxit ur dom", eller for att dom inte varit min grej lengre. Vad kul att du planerar en trip over hit, och vad snellt att du planerar att packa ner lite kneckisar till mig. Do blir jag glad. IKEAS kneckebrod e inte lika goda som Wasa Sport.



Jag kanske loter grinig och petig som att allt ar doligt. Men jag trivs och saker her er faktiskt lite komiska. Jag bara skrattar ot det mesta, rycker po axlarna och mor bra.

Even om Sverige ar ett litet, glest, trokigt och stelt land, so ar det det renaste. Och bestast po helsosam mat. Om England hade varit Sverige so hade man rivit hela skiten och renoverat det. Det ar lite charmigt med gamla bruna tegel-old-fashion hus, fast inte lika charmigt med mogliga helteckningsmattor och vattenskador i badrummen.


Bra saker med London
  • Det finns Lays-chips har = ), fast dom heter Walkers i England. Men jag seger Lays.
  • Man hor det fula engelska sproket och tvingas lera sig det.
  • Det finns alltid nya stellen att upptecka.
  • Det finns alltid nya kneppa menniskor som man kan iakta.
  • Det finns alltid non affer oppen ifall man blir sugen po nogot.
  • Det finns fried chicken overallt verldens godaste och semsta mat.
  • Jag behover numera inte leta venner har i o me att jag har det redan. Onodigt med fler. Hahah, skoja.
  • Inget ar en grej har. Man kan vara som man vill och alla bara e.



Jo, for er som undrar varfor min rubrik lyder : "Rod strumpa i tvetten", so behover ni inte undra lenge till. Jag ska beretta grejen. Igor hade Linus inte "bokat upp" hela tvettstugan aka tvettmaskinen i koket, so jag fick chans att tvetta vora kleder. Vips er tvetten klar, maskinen oppnas och ut kommer rosa tvett. HUR kunde jag missa ett par roda strumpor i den vita gulliga oskyldiga tvetten. OCH dessutom mina roda boxershorts from Bulgaria som definitivt var det som fergade av sig mest? Jag vet inte. So vitt jag vet har det aldrig hent forut. Och varfor ska det alltid vara en ROD strumpa som steller till med so mycket olyckligheter i en tvett? Det ar alltid det. Po filmer, i bocker, hos grannen, hos kompisen, och hos en sjelv? Helkneppt. Ae, nesta gong for det allt bli en gron strumpa som for dela med lite av sin ferg.

Hej po er. Hej.

Kommentarer
Postat av: kki

så nu får ni gå rund med rosa (f.d. vita) t-shirtar??? Det händer alla nån gång - det är oundvikligt.

2007-10-11 @ 22:27:51

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback