Serier

Fan. I need more in my life. Igår hade jag och Leo seriekuurr. "Seriekrig" Det är när man kollar på massa serier. Avsnitt efter avsnitt på datorn. Man laddar ner. Man förbereder sig med "Chips och Cola" som Leo säger. Och med det menar han att man brer lite mackor, blandar saft, kopplar i hörlurar och lägger sig tillrätta med 3 kuddar under huvudet. Man förbereder sig. Förbereder sig för sina serier. Inget får komma emellan. Man har längtat, man har väntat, man är äntligen där. Det ända som behövs är att trycka play. Ingen får prata under serien för då måste man trycka på pause. Ingen får ringa mitt i, då ska man svara otrevligt. "Mm". Jag kollar serie. Ringer sen. Klick*
Serien börjar. Det är sån spänning. Det var jätteintressant sista S01 E011, man vill inte bli besviken. Detta avsnitt måste vara bra hoppas den är bra.

Japp, då var det avsnittet över. Nästa avsnitt kommer ut den 16e. Söndag kl 03. Orkar jag hålla mig vaken? Ja, det är klart jag ska hålla mig vaken. Man är vaken, laddar ner, chips och cola, och så kör man på samma rutin som alltid.

Det är livet. Jag förstod inte grejen förut. Men sen kom jag med lite i seriegänget. Man blev stolt över mig, över mitt intresse. Men något gick snett. Jag halkade ur, gled ifrån och tillslut var jag borta. Ute. Jag hade förlorat. Jag var ingen riktig seriekrigare. Det visade sig att jag aldrig skulle bli en seriekrigare. Serier var inte min grej. Jag var inte med i gänget längre. Mina avsnitt blev raderade. Jag hade inget att säga till om. Jag blev utanför helt enkelt. Ensam i ett hörn. Lämnad.

- "Du gillar ju inte ens serier"
- "Du kollar ju inte ens."

Jag ville vara med i det tuffa gänget men jag var inte riktigt stark. Jag hade inte klarat provet. - Att kolla på serier hela natten lång. Utan att sova.

Men jag hade varken tiden, datorn eller kunskapen.

Nu är jag tillbaks igen. På stadigare ben. Med för och nackdelar, egna intressen. "Egen seriestil".


Jag ska börja kolla serier igen!

Fast jag ska inte kolla på för många samtidigt. Man kan börja lite lätt. Inte få allt kastat i ansiktet.
Så! Då vet alla vad jag ska sysselsätta mig med om kvällarna.

Kommentarer
Postat av: Helena

Du kollar ju inte ens.
Du, vi måste ta ett snack du å jag. När har du tid?

2007-09-16 @ 23:41:12
URL: http://morfint.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback