Tandborsten.

Igår kväll, eller natt kanske man ska säga. Så försäkte jag lägga mig tidigare. Kl 2 =).
Men det gick inte som planerat. Lade mig i min säng efter att ha kollar på hoitonödiga saker på internet. Typ. Folks playahead. Facebook som jag hatar. Aftonbladet osm jag redan hade läst. Expressen, Syoguiden. A men massa saker. Som var lite, "slöseri med tid" Fast a, slöseri med vadå? Jag har all tid i världen. Hahah, Jag är som en mormor. Som alltid kan vara barnvakt och som kan kamma mina barnbarns hår utan att det gör ont, Som kan baka hur mycket jag vill, ta långa promenader fast jag aldrig gör det. Jag har aaall tid i världen. Höhöh,

I alla fall..

Jag var nyduschad, luktade gott. Jag har kommit på mig själv med att spruta på min Mugler Cologne innan läggdax. Varför? Den luktar så gott! Det är inte så att nån kommer att vakna och ba. Gud vad gott det luktar. Jag undrar vem det kan vara. För alla sover redan. Helt onödigt. Jag ska sluta med det. Bara för att jag bunkrat upp med 15 flaskor betyder inte att jag kan spruta på hur mycket som helt. All ova ma baaryy.

Vidare till själva grejen..

Jag tassar på tå in till badrummet kl 4 på morgonen efter att ha käkat världens nästan godaste sallad som jag gjorde. Med mycket lök i..
Tar fram tandborsten, Klämmer ut lite Tandkräm (Colgate Sensitive for hvitere tänder) Börjar borsta. Men känner rätt så snabbt att tandborsten känns större och annorlunda. Inte som min söta lila tandborste för mina söta små tänder. Tandborsten tillhörde någon annan. Jag nästan slängde den i handfatet som om den vore en spindel. Sköljde ur min mun från alla dess bakterier som nu blandats med saliv och förökat sig med någon annans bakterier och frodats i min munhåla och bildat nya arter som blivit alldeles exalterade över att få fräta sönder emaljen på mina nu stackars söta små tänder som jag försökt skydda från alla onda tandtroll i hela mitt liv.

Än idag vet jag fortfarande inte vems tandborsten var. Men jag tror att det var Cookies. När jag berättade händelsen för mamma, och att jag tror att jag vet vem ägaren till denna stora klumpiga, ljusblåa tandborste är, så sa hon lugnt; - " Ah, men då så, Då behöver du inte oroa dig. Hon använder den inte."

Hon sa det så där harmoniskt som hon alltid brukar låta, att jag slutat tänka på det.
Jag ska se mig bättre för nästa gång.

image129

Kommentarer
Postat av: Helena

Men vadå? Var det hemska att du hade någon annans tandborste?
Här hos mig finns det ca 5 tandborstar, för de som sover här ibland har tagit hit tandborstar. Fast en gång så fick jag ett litet klagomål på det, för innan det var så så delade alla på en tandborste. Haha. Gästtandborsten typ och det var mer gemytligt än att alla hade varsinn.

2007-09-19 @ 21:31:37
URL: http://morfint.blogg.se
Postat av: Helena

En bekant till mig hade förresten en liten vana förut, att skura toaletten med exets nya flickväns tandborste. En gång kissades det på den också. Flickvännen är lyckligt ovetande om detta förstås.

2007-09-19 @ 21:34:00
URL: http://morfint.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback