Tiggare.

Idag på tunnelbanan träffade jag ' Kan nån av er hjälpa till med nåra kroner? Ha en bra da iaf'.
För er som inte vet, så är det en kvinna som brukar tigga på tbanerna. Ni har säkert stött på henne nån gång. Röd jacka, stripig råttfärgad pottfrisyr. Grön tröja. A men i alla fall.
Jag gav inga kroner. Jag ger inte pengar till tbanetiggare. I Svärje borde ingen vara hemlös. Tänker man. Jag som person kan inte hjälpa andra. Mina skattepengar går till alla socmänniskor som utnyttjar systemet. Varför ska jag hjälpa till ännu mer?Alla måste kämpa, gör det ni med. Flyktingar som är tvungna att vara här, men som inte får, som Som får gå runt med tandvärk för att de inte kan besöka tandläkare. Dom tycker jag synd om. Men jag tänker inte ge mina sista kronor till alkoholiserade Karin, 54 bokförd i Sverige. Hon kan gå till soc.



Men vARFÖR har alla flyktingar leukemi?! Är det nån slags trend bland dom.
"Bra, bra! Skriv att din farfars far har leukemi! Aa, skitbra.









Kommentarer
Postat av: Mika

hahahah omg jag satt på tunnis idag och fick damp på alla tiggare! det finns tom en hel familj från bredäng
som splittrar på sig på morgonen och ALLA av dom har månadskort och idag såg jag dottern i familjen och hon hade en lapp där det stod att hennes son hade leukemi ASSÅ HON ÄR DOTTERN INTE MAMMAN I FAMILJEN OCH WTF LEUKEMI?! säkert bara för det heter samma sak på typ bosniska..

2007-09-11 @ 22:00:57
URL: http://lamika.bilddagboken.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback