DesignPascale.

Jag sitter och pratar med mamma om att jag måste fixa ny gylf på mina favvojinns.
Hon säger att hon kan fixa det åt mig, bara att jag går och köper gylfen.

Jag blir lite orolig och försöker lite snällt, få fram att jag inte vill ha
mammas bulgariska
sy-för-hand-stygn på mina dyra jeans som jag ändå kommer
spräcka sönder om jag äter på McDonalds en gång till.

"Ge til din mama, mama ska si" - Säger hon med sin vanliga mjuka balkanröst.

Pascale: - Men...men..jag......eeh..är lite orolig att dom kommer gå sönder,
eftersom jeansen...........................sitter så tajta.
Mamma: - Ok, vi har symaskin. * Ingen grej, bläddrar tidning.
Pascale: - VA!!!!!!! Har VI symaskin?
Mamma: - Javisst, din pappa köpte till mig. * Ingen grej, bläddrar tidning.

Jag drog fram den direkt, öppnade kartongen och där låg den.
Helt ny och luktade som ny.
Höhöh, men eftersom jag inte har extra gylf sådär i bakfickan
så kunde jag inte fixa mina jeans direkt.
Istället sydde jag min kanga jag fått från Tanzania.

Fan jag är så jävla grym på att sy.
Ok, det var bara två raka sträckor på ett fyrkantigt tyg.
Men ändå!
Tänk att det var hela 6 år sen jag gjorde det.
Eller mer kanske.
Eller var det träslöjd jag hade sist?
Näe, träslöjd har jag inte haft sen jag råkade hugga mig själv i magen.
Höhöh.

Iaf.

Jag blev helt exalterad och sprang som en hund
som väntar på att få rastas medan matte drar på sig skorna.

Nu är min kanga klar, och jag ser lite ut
som en äfrican queen med mitt lilla hår som jag
klippte helt sonika här om dan till en rund liten boll.
Nu fattas bara lite sol.

Hahahah.

From now on kommer jag ALLTID att sy.
Jag kommer bli hoitgrym.
Alla kommer komma till mig, - Aaaa Pascale snälla kan du sy det här?
Och så kommer jag sy det där.


image346

Kommentarer
Postat av: Mingi

Näe, träslöjd har jag inte haft sen jag råkade hugga mig själv i magen.
AHAHHAHAHAHAH

2008-04-07 @ 09:23:00
URL: http://lamika.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback