Matig.

Jag har bara latat mig idag.
Men det har ändå vart hoitskönt.
Har haft seriekruig med mig själv.
Tio avsnitt in a row.
Det är nog mitt rekord.

Och så har jag sovit kanske 3 gånger idag.
Mellan varven har jag spanat lite jobb på nätet.
Äe, det har vart slappt, men bra.

Mot kvällen skulle jag gymma, men jag pallade inte.
Jag hade inte lyft ett finger hela dan, det hade bara
vart konstigt och elakt om jag lurade min kropp med att plötsligt vara jätteaktiv
när jag vart inställt på chillmode hela dan.
Äe. Så jag ringde kusin E:et. (Höhöh, kusin E:et, kusin D:et. höhöhöhö)

Vi stack och solade.
Jag blev grå.
Sen promenerade vi runt vid Hornstull och Zinkensdamm.
Skönt väder och fin utsikt över vattnet hade vi.

Hahah, fan..aså den här promenaden var ändå bra.

- Pascale: " ...Jag åt Ballerinakex idag..ett helt paket nästan..och sen choklad.."
- Elsa: "Mm..jag åt Ben&Jerrys-glass."
- Pascale: "Ah jag åt mer choklad sen,
och blev ledsen för att det bara fanns två ballerina-kex kvar. Så drack jag massa cola också.."
- Elsa: "Mm..och jag åt kebabchiche JÄTTEMYCKET..till frukost..
- Pascale: "Mm..Och jag har inte ens gått till gymmet."
- Elsa: "Jo!! Vi har ju gymmat jättebra!
- Pascale: " *Deppig..Ne..vi har bara tramsat."

Så där lät det nästan hela vägen.
Ah, nu tänker väl ni att man kunde ha gymmat under den
tiden istället för att klaga på sig själv.
Men näei, jag behövde confess.
Att bikta sig var hoitskönt.

Imorn kommer jag vara stark igen.
Och försöka att äta som en normal person.
Det är bara det att gymmet skrämmer mig.
Jag blir som ett djur efter gymmet.
Jag kommer hem med onska i ögonen.
Drar ut allt i kylskåpet.

Lagar mat för en hel gambiansk familj fast det bara är jag som ska äta.
Jag agerar liksom Fatou, Badou, Modou, Amadou, Ami, Lamin jag själv.

Jag andas tungt och djupt, ingen får liksom störa.
Äter jag som om det vore min sista måltid på jorden.

Äe, gymmet skrämmer mig faktiskt.
Mitt riktiga jag träder fram.

För mig handlar det inte längre om att äta rätt.
Det handlar om att äta allt jag kommer åt.


image370

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback