Ögonvite-häxan på tbanan.

Idaag...piuw..*gäsp har jag haft ett fullspäckat schema.
Eller a inte schema schema, utan mer, det har hänt saker spontant efter varandra.
Jag har gått runt och letat jobb, handlat lite, träffat kompisar, lite löst folk, shoppat..och a, tränat.
Man kan säga att jag haft en jäkla bra dag,
förutom när jag gick på tunnelbanan och en läskig häxtant gick på samtidigt.

Den här gamla gumman..hon har kolsvart hår och gråsprängd lugg.
Jäääättekutryggig och med bara ett öga.
Eller a, andra ögat finns där men den ger ingen reaktion precis,
och det är bara en ögonvita.

Iaf. Hon är jätteläskig, och hon har bott i mitt område så länge jag kan minnas..
Hon brukade mata fåglar förut men nu är hon väl för trött för det.
Hon ser typ...hmmm..tysk ut. Jag tänker Auschwitz när jag ser henne.

En gång när jag var på Vivo med mamma,
jag var kanske 5 år och mamma stod vid köttdisken och granskade köttfärs..
Jag gick runt lite för mig själv och var så där gullig och oskyldig som man bara är när man är fem år.
Jag hade typ, en grå strävhårig kappa på mig som jag blev tvingad till att ha och perfekta hårlockar.
Då kom den här häxan och slog till mig på armen.
Jag blev bara jätterädd och chockad.
Tror inte ens att jag sa nåt till mamma.

Iaf..den här gumman.
Hon är såå läskig!
Jag drömde mardrömmar om henne i flera år.

Iaf. NU TILL SJÄLVA GREJEN PÅ RIKTIGT!

Häxan, gick på tåget efter mig. Jag slog mig ned och platsen mittemot mig var tom.
Jag tänkte inte ens på själva grejen att just hon skulle sätta sig där.
Hon gick låååångsamt med sin onda böjda rygg
och stannade upp precis framför mig, redo för att sätta sig.

Under hela den här tiden som jag lagt märke till henne skrek min inre röst till mig själv.
"OH MY GOD! OH NO! ON NO, PLIS-PLIS-PLIS-PLIS NEJNEJNEJNEJ,
THIS IS NOT HAPPENING-RAMLA INTE PÅ MIG
RAMLA INTE RAMLA INTE RAMLA INTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE..."


........och så ramlar hon på mig i samma stund som tåget börjar rulla.

Fan, jag var ju tvungen att ta emot henne.
Hellre att mina händer nudda henne,
än att hela hennes smutsiga,späda,läskiga kropp nuddar
hela min rena, nyduschade, fräsha kropp o att hennes bajsiga rumpa landar i knät på mig med mina Bajoncejeans. Faaan.
Jag tog emot henne med ovansidan på mina händer + lite av handlederna.
Det bara blev så.
Så fick jag ändå hålla i henne i några sekunder. Kanske 4.

När hon sattit sig till rätta gjorde hon lite underbett och
a, läskig blick bara med det icke fungerande ögonvite-ögat.
Men jag förstod ändå att hon menade tack.

Eller?

Fan, det är det jag inte vet.
Hon är lurig.

Jag var så äcklad, just för att hon varit min mardröm i alla år,
och jag kom att bli hennes bodyguard.
Det gick liksom inte ihop.
Från ingenstans började jag skaka för att jag blev så..yöö..fick jobbig känsla bara.
Så jag BYTTEE PLAAATS! BYTTE VAAAGN!, Hyperventileradee
och hatade mig själv för att jag just idag, just idag inte hade med mig min alcogel.



image364









Kommentarer
Postat av: Mika

haha jag visste att jag skulle få läsa om det här!

2008-04-25 @ 09:44:49
URL: http://lamika.blogg.se
Postat av: Anonym

"Jag tänker Auschwitz när jag ser henne."

Du anar inte hur mycket jag skratta, alskar sattet du berattar..jag ser allt framfor mig!!!! Jag va liksom i sthlm i nagra minuter tillammans med dig PUUS

2008-04-27 @ 00:54:56

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback