Lämna tillbaks borrmaskinen!

Så.
Nu har jag lagat mat.
Pytt i panna.
Vart och aka "lånat" ägg av brorsan.

HÄHÄ Vet ni vad?
Ni kommer ALDRIG få tillbaks dom!
Det är så.
När man "lånar socker av grannen" och inte är svensk.

Man säger ju låna, men det är knappast så
att man går ner dagen efter och knackar på med en skopa socker och tackar för lånet.
Om man inte heter tant Gunhild då.

Vi invandrare är mer sådär;

Man tar, seeen, du tar seeen de e ingen grej!
Nästa gång, de e nån annan som tar, föchtåru.

Huhuh, invandrarstil.

Fast ändå, ibland kan det vara jobbigt ifall en granne lånar typ,
ens borrmaskin och så får man aldrig tillbaks den.
Fett jobbigt.

Inte för att jag äger en borrmaskin.
Men jag kan ändå tänka mig att det är en typisk grej.

Så alla ni där ute som lånat en borrmaskin av grannen,
lämna tillbaks den omedelbums!

Jag har sorterat aaaaaaaaall min tvätt för imorn.
Tog tid 7 på morgonen.
Här e vi produktiva!

Lika bra att jag går upp 7.
Ingen tid får gå till spillo.
Speciellt inte nu quand je suis pressé aka när jag är pressad.

Och då är det tänkt att jag ska vara dubbelt upp produktiv
och plugga matte in på småtimmarna ända fram till jobbet.
Sen kanske jag drar en after work också.
Näei. Då menar jag ingen öl efter jobbet.
Utan ett litet mattegenrep.

Det borde göra susen.

Får jag inte godkänt i matte denna gång
så måste jag bara inse att jag är helt keff och dom i hiyovet
och borde hålla på med jordbruk istället.

Hahah "E do DOM i hijovet?!"

Elsa o Cookie fattar, och mamma som kommer typ. slå mig i bakhuvet
för att jag driver så mycket med mitt folk.

Ni vet en sån där bam som man halvt är beredd på och skrattar fult när man får.

Äe, nu ska jag plugga tills hjärnan säger stopp.




Den här bilden har egentligen inget med texten att göra.
Den är mest här för att ge lite färg och form.



Kommentarer
Postat av: morfin

Jag läste "E do DOM i hijovet?!" på gotländska. Men det är fel gissar jag.

2008-08-07 @ 18:49:29
URL: http://morfint.blogg.se/
Postat av: Anonym

aaa men vafan... hahaha gotländska e så nära bulgarisk brytning man kan komma faktiskt!

2008-08-07 @ 20:59:52
URL: http://bartendressa.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback