Tant Gun.

Hahah.
Jag satt nyss och åt frukost samtidigt som jag tittade ut genom fönstret med underbett typ.
Solen lyste, blåset blåste.
Höhöh.

Och så ser jag en dörr i huset mitt emot som öppnas, långsamt.
Men bara lite.
Det går några sekunder..
Jag blir allt mer ivirig på att se vem som döljer sig bakom ytterdörren.
Eller är det vinden som blåser så starkt?

Ja, det var vinden som blåste så starkt att tant Gun knappt kunde öppna.
Hon var så söt.
Tant Gun.

Hon hade på sig en beige kappa som alla tanter har.
Och en blå stickad mössa som alla tanter har.

Hon hade en påse med sig i handen med lite stuff
som skulle källsorteras.

Hahah, fan vad fel att säga "stuff" i det här sammanhanget.
Iaf...Källsorteringsstationen ligger precis brevid hennes port.
En och en halv meter för att vara exakt.

Hon är klar, och jag tänker mig att hon ska ner till konsum.
Inte Ica.
För på hennes tid var det konsum som gällde.

Men...tant Gun går tillbaks till porten..
I sin blåa mössa, sin kappa och hennes prydliga små skor
med smala skosnören som tog sån tid att knyta.

Där tog jag i.
Såg inte vad hon hade för skor.

Hade det vart jag, hade jag gått ut i långkalsonger och för liten tröja.
Hade det vart en Roffe hade han gått ut med blåkläder-byxer, och bar ölmages-överkropp.
Hade det vart en Irina hade hon gått ut i papiljotter och rosa badrock.
Hade det vart en gambiansk mamma hade hon gått ut med
kanga och matchande huvudbodnad,
samt en unge på ryggen och två kaxiga 7åringar, Amadou o Mamadou
som ska ut o spela fotboll medan mamma lagar maten.

Varför tänkte jag mig inte på att
tant Gun klär sig från topp till tå för att gå ner och källsortera?
Det är ju en självklarhet.



Kommentarer
Postat av: Anonym

tur för grannarna att tanter går inte ut i underkläd.tänk dig-ordentliga underbyxor korsset med jartierer som ska hålla strumpena på plats, strumperna som korvar sig iallafal på de smala bena...om bysthållaren vi ska inte tala

2008-08-19 @ 17:54:04
Postat av: Anonym

Så sött... Gun har ju liksom inte så mycket annat för sig, så hon kom säkert på redan kvällen innan att hon skulle ge sig ut på det där lilla äventyret. Och när hon kom in igen så drack hon säkert en kopp kaffe eller la sig på sin säng för att vila en stund (sängen har förstås ett egenhändigt virkat, skitstort, överkast.).

2008-08-20 @ 22:43:32
Postat av: Baby zet

hahahahahhahaah du dödar mig med din sötma!

2008-08-28 @ 20:25:30
URL: http://gabiasic.comiasic

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback