Baklava.

Sjuk och eländig är vad jag är.
Har inte ens orkat spela solitaire klondike på mobilen idag.
Då är det ändå en grej.

Nackspärr har jag också.
Och all annan spärr ni kan tänka er.
Rumpspärr. hahah..*humorn kvar.

Ångest har jag med.
För jag har ätit en massa baklava.
Hemlagad såklart.

Läste i en gammal Iform tidning att sötsaker är det som bildar lövhändels.
Om man bara slutar upp med det så, vips! Stod det.
Jag ba. FO REEEAL?!?
Och skar upp 2 bitar baklava på en liten tallrik
medan jag slickade bort sirapen från fingrarna.

Usch, jag hatar baklava som säljs på livsaffärer.
Så onödigt dyrt för ingenting.

Alltså, överhuvudtaget gillar jag inte "andra mammors bakverk".
OK, inga mammor som jag vet läser här behöver ta åt sig för jag har alltid gillat era tårtor
och tagit mer när jag blivit erbjuden eller serverad.

Så, nu slipper ni spänna ögonen i mig varje gång
jag är på besök för att leta minsta ogillande i mitt uttryck.
Hahah..

Som liten har jag alltid känt mig obekväm när man vart på besök
hos nån vän till familjen och den mamman bakat typ banantårta.
Eller ännu värre - det är barnets kalas och barnet har bakat banantårta.

...............!!!!!

Sådär, jobbig grädde som ser kladdig ut och hunnit blivit
lite sådär..ah men ihålig och inte krämig.
Typ för hårt vispad grädde med bananklyftor som hunnit bli bruna.
Ah, men ni hajar nog.

Nä..jag är lite petig med det.
En annan grej i matväg som jag verkligen ogillar.
Är vin i maten.
Jag må vara fransyska men non merci, så mycket fransyska är jag inte.
Äe, inge vin i min mat inte!

Jag har redan blivit ärrad under hela barndomen
av att mi fadda envisats med att hälla i vin i maten.
Det förstör så sjukt mycket.
Det gör inte heller saken bättre av att höra att
mannen min börjat avancera i köket med vin i maten.

Det är nästan så att man vill gråta när man känner lukten av vin-mat
Äe, det är slöseri på både gryta och sprit.
Blandningen ska ske i magen och komma ut med poopoo.

Hahah, kom att tänka på banane flambé nu.
Har ni ätit det?
Det är flamberade bananer precis som det låter.
Men själva flamberingen är i rhum!
Thäts just fuckin nAAstey innit?!

Skoja. Nä men det är inte så gott.
Men det höjer faktorn om man äter det med vaniljglass.
Och si la banane n'est pas trampée au rhum.

Hur det nu stavas.
Jag tentade av franska på gymnasiet för att slippa lära mig verbformer.
Hahah..
Eller ah, lära och lära..hålla på med verbformer snarare.
Fick MVG ska ni veta.

Aja, från nackspärr till mvg i franska.

Jag ska dra en poopoo nu som min brorson
tycker att man borde och sen ska jag försöka sova.
Imorn blire vakna 7 för mig.




Banane flambé.
Bild *uööuww lånad* från Wikipedia.

Kommentarer
Postat av: Eimi D

ooh vad gott.. asså banane flambé. min mamma brukar göra det. nu blev jag sugen. ska verkligen se till att äta det i helgen :)

2008-12-05 @ 10:57:22
URL: http://eimidevine.se
Postat av: Fatima

Gillar heller inte att äta tårtor hemma hos folk.. Om den inte är köpt dårå.

2008-12-05 @ 20:02:30
URL: http://hardknockliife.blogspot
Postat av: Pascale

Eimi - Hahah, jaa ibland kan det faktiskt vara gott..men bara med glass till! Kanske ska ta upp förslaget om banane flambé till min pappa också..



Fatima - Jaa haha, kul att höra att man inte är ensam om det!

2008-12-05 @ 21:25:05
URL: http://pascale.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback