Nordeas kundtjänst.

Man kan tro att det är smarta människor som jobbar på banken.
Jag ringde till Nordeas kundtjänst imorse, på min mormors vägnar, eftersom hon inte pratar svenska.
Det första man måste göra när man ringer är att knappra in sitt personnummer.
Jag knapprar in min mormors - självklart.

Rösten i telefonen ber mig dröja.
Jag dröjer.

Det tar inte alls lång tid till "Maria" svarar.
Hej blablabla vad kan jag hjälpa till med?
Halå ja, blablabla mitt namn är Pascale, balbala min mormor si och så.

- Maria: "Mhm, ok, är det ditt personnrummer eller din mormors du knappat in?"

......................................................

Jag vet inte.
Är det bara jag eller?
Min mormor är 75 år.

Hahah, (ne aså hon e 34:a)
Hahah, äe, hon gjorde min dag den där Maria.

Ps. Namnet Maria är fingrerat.
Tror jag? Hon kanske till och med hette det.
Men vem heter inte det liksom.


Kommentarer
Postat av: Mika

hahahahaha!

2008-12-03 @ 15:57:27
URL: http://lamika.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback