Tvättstugan i förorten.

I torsdags kommer jag inklampandes i tvättstugan med 3 proppfulla Ikea blåpåsar.
Stressig daag, mycket klääder, lite tiid..

Båda maskinerna upptagna. 2 min resp. 14 min kvar.
Jahapp.
Som "tur var", var det min barndomskompis tid.
Han fick lite abbååå, fett oblyyg, ingen skam-utskällningar och inget mer med det.

VÄNTA, STOPP!...Stopp Pascale..bryt..
Vi har ju pratat om det här.
Ja, jag skriver alldeles för långt och utdraget.

Vi tar det från början.
Eller inte från början.
Men vi fortsätter lite mer kortfattat.

Jag har bokat 2 vanliga maskiner, och en grovtvättsmaskin.
Det bankar på dörrn.
ALO, ÅBNA DORRE! Jag glommt jacka!

Jag öppnar, in stiger en man med sin fru.

Dom kommer till mig med sin jacka,
och frågar om dom får låna en maskin av mig.
Jag, svarar - tyvärr, jag har mycket tvätt.

Frun börjar tvätta jackan för hand.
Jag hänger underkläder och linnen i torkskåpet,
och går sedan hem en stund.

Kommer tillbaks..Inget är en grej..jag visslar nästan.

Mannen kommer fram till mig och säger:
"- Finns jacka der inne."

Jag: - "Där inne?" *pekar på mitt torkskåp.
"Ya", svarar han och ler.

Jag vet precis varför han ler.
Och det vet han med.

"Dom kän värä der ännä..dom ska lukta gott," fortsätter han.

Jag kände mig så blottad.
Och han kände sig så glad,
för inte har Fatma Hanky Panky undies heller.
Kul att man kunde göra nån glad iaf.


Iaf, helgen vill jag inte ens kommentera.
Det var livat, är allt jag kan säga.

Ouf...hahah..en viss persons afrikanska sidor kom verkligen fram i helgen.
Jag som trodde att jag pratade mycket.
Men du aså, det tog aldrig slut.
Det var hålla tal på hög nivå.
Men äe, honom gillar vi. (ändå)
"vem det nu än kan vara, höhö"

Äe, nu ska jag läsa lite bok från Fernie, tack Fernie!
"Rensa i röran med Feng Shui" heter den.

Hare bra dear friends.
Hahah, shit, jag menade det verkligen också.
Inte sådär Hejdå alla goa läsare hihii!

Utan sådär. Ha Det BRA!

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback