Åre-06 UÖÖÖUW!

Nåt jag tycker e hoit-ointressant är när folk vill visa bilder från deras semester i åre eller fjällen.
Fyfan vad tråkigt.
SKITTRÅKIGT!
Jag får ångest bara av att läsa texten: ÅRE 07 MED GRABBARNA HÖHÖHÖ!

Åre?


Fjällen?


SKIDOR?


FAN VA TRÅKIGT!

Eller a, jag har aldrig ens testat.
Men näHÄÄÄEI! Det tänker jag aldrig ens göra.

Komma hem med kryckor och rosiga kinder.
När jag tänker på fjällen tänker jag på en Lars-åke som precis kommit fram efter en lång bilresa.
Han har precis drucke kaffö för o hålla upp vearmen. Utan mjölk, utan socker.
Finns i en militärgrön tearmos.
Han har långkalsonger från everest.
Underställ kallar dom det.
Skidfolket.
Och overalls-galonisar i typ grå-blå-röd-vit färg.
En röd toppluva med vita detaljer.
Jättetjock.

Och en tjock såndär fjälltröja som alla har. Grå, mörkgrå och lite grönt och rött i.
Jacka är för tjockt att ha.
Man bliieöör äntte liika smiiidie dååa!

Näe,
usch.
Skider kommer aldrig att bli min grej.

A men iaf. - Bilder från era skidsemestrar är hoittråkiga.


Ser så jobbigt ut.
Man står i sin utklädnad med rosa kinder, rosa skinkor, rosa allt, och spejar ut över naturen.

Hela grejen ser bara....A. Jobbig ut.



image273

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback