Happy monday, tänkte jag säga.

Hej livet.

Idag har jag vaknat tidigt och gjort en del ärenden.
Jag har åkt buss, tunnelbana, buss...promenerat..aa..

Druckit en kaffe på ett kafé med mig själv och låssasläst en tidning.
Det är typ hoittufft.

Den dagen man kommer över att det där med att ta en kaffe på take-away och sitter inne istället,
Hänga av sig sin jacka på stolen, få en hög trendig porslinmugg att dricka ur.
Ta det lugnt, läsa, dricka utan att lyfta blicken ur tidningen och sen komma på sig själv och Oj!
Fort kolla på klockan, ta sitt pick och pack och rusa där ifrån. I högklackat.
Utan att dricka upp all kaffe.
Så kommer polska kafébiträdet och ska plocka undan och blir lite besviken:
" - Shi didnt laik mai kofiie..."

Lite sådär tuff var jag idag.
Fast jag hade inte lika bråttom.
Då hade jag inte hunnit stanna upp för att ta det här kortet på kundtoan:

image283
Men jag hade den tiden, för jag skulle ju bara vägg i vägg med stället jag skulle till. Höhö.
Gick till jobbets huvudkontor för att deala lite.
Och det gick ju bra.
Allt går bra när jag har mina Bajonse-Jinns på mig.

Ah, det ser ju inte ni, inte på bilden iaf.
Men ni får fan lita på mitt ord!

Iaf, a juste, här ser ni att jag tryckt ihop texten lite,
och det är för att jag ville pröva på att defragmentera min blogg lite.
Höhö. A dedär när man går in på kontrollpanelen/administrationsverktyg/
enhetshanteraren/defragmenteraren

Bara för att kolla läget liksom.

Sen var jag på lite mer ärenden.
Och kanchiiiie....kanchiie dett kan bli brå.


Sen när jag kom hem så kändes det nästan sådär: Jaha, var det allt för idag då?
Och då hade jag inget o göra, så jag duschade och gick och la mig.
Nu är jag vaken igen.

Ska laga middag åt mig själv, eftersom gubbjäveln hahah skoja...
mannen min har börjat med lite trendigare maträtter
som bara är för gymmare och dom allmänt tuffare än mig.
Men men, jag kör på mitt egna rejs.
Idag ska jag äta curry-mode med räkor i.
Och ris.

Det är mycket godare än purjolökssoppa och ärtsoppa och sånt skolmats-trams.


Får se om det blir nån utgång ikväll.
Jag vet inte!

Ring ring nu ringde min svenska mobil med dänshål-signal,
För det blir visst utgång!
Kanske.
Höhöh.

Hej på er.




Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback