Jobbdagbok

Idag har jag haft en bajsdag.
Vet inte om det verkligen har varit en bajsdag på riktigt,
eller om det bara är jag som känner så och är negativ.
Vill nästan gråta och allt är så jobbigt.
Har bara känt mig hängig liksom.

Känner mig vilse i livet.
Är det verkligen det här jag vill blablabla?
Typ så där.

Jag hatar alla lagar och måsten och blablabla.
Känns som att man måste göra så mycket för så lite.

Det här med att behöva testas hela tiden och genomgå massa prover.
Aså, a, jag nästan hatade skolan bara för att man var tvungen att göra grejer.
Men skolan är ändå viktig.
Det här är bara ett jobb. Snabbmat.
Måste dom överdriva så mycket?

Men a, jag vet att jag är smartare än många andra
och inte direkt har några problem att lära mig.

Ah, vet egentligen inte vad det är jag tjatar på...
Äh, jag förstorar väl bara grejer hela tin, får det att verka svårare än vad det egentligen är.

Eller a ok. Som jag sa:
Bara ett jobb, inte värsta grejen, ok om jag skulle tjäna mycket pengar på det här och så,
så att det känns värt att genomgå allt.
Men det här..jag ska bara jobba där i typ tre månader.
Men a, jag borde ju ändå vara glad att jag har fått ett jobb trots allt.
Det har ändå vart rätt så svårt att få ett.

Ah, men nu är jag alltså en Sandwich Artist.
På papper.
Det låter bättre än vad det är tro mig.
Artist liksom, vem trodde att jag skulle bli det?
Höhö.
Men nu har jag ändå typ tre månader praktik, ok jag får betalt.
Ganska dåligt dock, men a.

Åååååååå, ni fattar inte min mode!

Vad fan ger det mig att bli en artist på att göra mackor?
Det är ändå ingen som kommer bry sig exakt HUR jag lagt osten på mackan.
Eller hur jag placerat tomat och gurka.

I alla fall kommer mackan att stängas igen och a,
jag känner inte många som öppnar mackan och kollar exakt hur det ser ut där inne
för att godkänna eller ej.

Hur som helst så kommer man bajsa ut det och all bajs ser likadan ut.
Mackan smakar likadan även om gurkorna ligger 5mm ifrån varann eller 7mm.
Men a.

Det får vara så här for now.

Vad ska man säga?
Erfarenhet?
Jag kommer göra min grej bara tills jag får nog.
Och sluta klaga.

Jag har ju ändå valt det här.
Eller a, jag hade typ inget val.
Faan! Sverige är så tryggt och gulligt.
Man har det så bra där..

Att flytta utomlands kan verkligen kännas svårt och lite hopplöst ibland..
Äe, nu ska jag gå och gråta en skvätt, äta mat och godis och cheescake och dricka massa saft och äta toastmackor med nutella på och dricka soyaoboy och äta kalaspuffar och countrycrisps och knäckebrööd.

För det är det jag gör.
Dramatiserar allt.

Saknar min mamma o pappa o mina syskon o mina brorsbarn o mina a, allt.

Buhää hää.

Om exakt en vecka kommer Cookie och Mickis hit iaf!
Dom måste nästan vagga mig i sina famnar.

Leo är så gullig..han har lagat mat..och nu är det klart..Gratäng nånting..

Ah, hej på er.

Kul att jag fått fler anhängare förresten.

Välkomna.
Men det blir ingen välkomsdrink tyvärr.




Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback