Läskigt!

Öö, fan.

Jag känner mig helt kluven.
Det känns skitjobbigt.
Jag liksom. Nästan inte vågar det här.

Har fått hem brev på posten för första gången på den här adressen.
OUEEEE! Coolt va?

Det här brevet är nästan skitviktig,
den kan jag ha som bevis på att jag bor här, - till banken, så jag kan fixa mitt jävla bankkort snart.

Bara att mitt namn är felstavat.
Pascal.

Pascal liksom. Det ser skit-tomt ut, inte klart.
Man fattar ju att det ska vara ett E på slutet. Det fattar ju vem som helst.

PASCALÖÖÖÖÖÖÖ - På franska.
Hatar när folk envisas med att stava mitt namn fel fastän
jag bokstaverat och nästan skrikit ut sista bokstaven för att markera
att jag minsann inte tänker godta några misstag.
Men näi.

Iaf..det här brevet..känns så..läskigt.

Och plötsligt är jag jätteorolig.

Kommer jag få betala massa massa dyra pengar som inte ens existerar?
Ljög dom när dom sa att dom kommer betala allt det här för mig?
Hur mycket oexistrade pengar måste jag ha bara för att dom ska sminka mig lite och lalla med mitt hår?

Vafan. Jag vet ju inget.

Och jag vill inte heller ringa till denhär Tina-kvinnan och fråga
om det verkligen blir gratis för mig hela grejen, eller om dom ångrat sig.
Då kommer det verka som att jag är snål, - vilket jag också är.
Näeei men vafaan!
Jag är inte snåål!
Det är bara det att jag har inte dom här jävla pengarna just nu.

Vill ju inte åka dit, slösa alla makeupartister o hårstylisters tid o sen inte ha råd o betala skitet,
bara för att oj, jag inte visste, eller oj, niii saaa juuu. Eller oj, jag har inte råd.

Känns fett jobbigt.
Aja.

Vill inte känna mig som en dumstrut.
Kan inte jag bara få ett normalt jobb snart.
Eller kan inte jag bara vinna på lotto.
Jag vågar inte köpa en vinstlott förresten.
För då kanske jag vinner miljontals pund och
inte kan få checken för att jag inte har nåt jävla
national bajs insurance number.

Och sen har jag inte så mycket kläder att välja på.
Känns som att jag plötsligt glömt allt i Sverige.
Man måste ha miiiiiinst 3 par skuuur med sig.
Typ 15 olika toppar.
Olika Jeaans o allt allt allt.
Och jacka.
Och hela väärlden.

Jag är verkligen i behov av kvinnlig hjälp.

Men för tillfället är jag bara omringad av datanördskillar och tevespelskillar
och gängstakillar som äit got time fo thät.

Hade Cookie vart här hade hon gett fett bra råd.
Hade mamma var här hade hon sagt: - Klä dig med klass, och sneglat på mig lite nonchalant.
Hade pappa vart här hade han sagt: - Bauf tu sais, tu fais comme tu veux. Eller, du zka inte jora pårnå eh?
Lil' D hade sagt: - Du kan låna min spajdermäntröja!
Mickis hade sagt: - A, men är sminket du ska ha testat på djur? För isåfall...

Näei.

Men nu måste jag wipa bort svettet under mina armar och ta mig mod och ringa Tina-kvinnan.
För det är ju egentligen inte svårare än så, jag ska alltid komplicera.

"Hello Tina this is Pascale, ehehehe yes, hehehe im fine thänks.
Eummmmmm yes, - i just got the letter from blablabla(inga namn nämnda)
I jöst want to make things clär.
Eumm..it sess that all studio equipments and studio hire costs.
Do I have to pay for everything, or as we said, just the pictures?
Aham......uhummm....ahaaam....uhuum. Okay, thank u, bye."


Inte svårare än så. SKÄRPNING PASCALE!

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback