Pippijäveln på min födelsedag

Tidigt imorse satte det sig en fågel på fönsterblecket.
Hon började kurra och låta som en uggla.
- "Iväg med dig", visk-skrek jag och viftade lite med handen,
som en ensam, elak och kall gammal kvinna.

Iväg med dig! Chas!
Och fågeln stack iväg...

Sen kom jag på att den sjöng till mig för att jag fyller år.
Lite "Ja må haleva"
Och då blev jag glad.

Efter en stund kom fågeln tillbaka, och fortsatte sjunga.
- " Uh-uu, uh-u, uh-uuh"

Då tänkte jag att hon sjöng, - Hurra, hurra hurraaa"
Och så skrattade jag lite för mig själv.

Det blev faktiskt en fin morgonstund.
Jag och pippin hade nån slags connection.

Ligger fortfarande kvar, helt hungrig.
Men jag orkar inte gå upp och styra med frukost.
Som tur är har jag en liten chipspåse här på sängbordet.
Walkers Ready Salted Potato Crisps.
Den ligger där och bara kollar på mig, helt gullig.
Så jag ska äta min chips-frukost nu, i väntan på att Leo
ska vakna och styra upp nånting till mig.
När han vaknar, då ska jag släppa allt och låtsas sova,
så får han väcka mig!




Avbrott..nu har han vaknat och jag har fått presenter och frukost på sängen.
Är so häppy!

image243

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback