Ante på tåget

Idag träffade jag 'Ante på tåget.

Ni har alla stött på honom nån gång kan jag lova.

Den här killen iaf. Jag kunde se på honom direkt att han hette Andreas men kallas för Ante.
Han var så trött.
Han hade vart och "lanat" hela natten, och sen gått direkt till innebandyträningen.


När man går och lanar så betyder det att man först snackar ihop sig på MIRC(en skittuff datamötesplats) ,ett nätverk av nördar kan man säga. Det är där dom håller hus.

Iaf..

där har man bestämt, ett gäng grabbar att man ska gå på som ett slags internetcafé där man kan spela dataspel i grupp typ.

Jag har aldrig varit på ett sån här ställe, men jag känner några(inga namn nämnda) som varit eller brukar hänga på såna här ställen.

Ibland har jag till och med mött dom. Helt nyktra, finniga tonåringar som man bara av att se på dom, vet att dom lever för dataspel.
Man undrar vad dom gjort ute på natten för dom har verkligen inte gått och clubbat.
Men det är iaf på såna här cånterstraik-ställen dom har hängt.

Iaf..

Ante han var verkligen HELT slut och kunde inte hålla sig vaken.
För nu var klockan så mycket som 13 på förmiddagen.
Och han hade varit uppe i hela 48 timmar och spelat.
Han hade armbågen mot fönsterbläcket, och hela tiden så hhhhhhhhhhhhhhhhhhhalkade hans arm ner och hans ansikte ramlade ner och han blixtrade liksom till med ögonen och placerade armbågen på nytt där igen.
Samma procedur upprepades kanske 17 gånger på 2 min.

Warp-jacka och fjunskägg hade han också.
Och långt hår, - inte för att vara trendig, utan för att han helt enkelt inte har tid för sånt.



- Men Aaante, ska du inte gå kliippa dej? Säger mamma med Västerås-dialekt
*Ante svarar inte. Helt inne i Cs och vill inte bli störd.
- Antee, lyssna på mamma nuuh. Du boorde klippa dej, det har växt så långt nuuh.....

......................

....................


- Antee..

Där står hon i dörröppningen och bara står.
Vet inte vad hon ska göra.
Hon har ju försökt med allt.


'Uut-gångsförbuud,

'Ingen daata innan leexernah,

'Ingee måånadspeng,

Men Ante bara spelar.



Det är helt sjukt hur såna här Ante-människor är beroende av spel...

DOM BEHÖVER HJÄLP! Om inte snarast så kommer dom också att behöva vård.

Stackars mammor som inte förstår vad dom gjort för fel mot sina söner som bara 'speelar o speelar.

GE INTE UPP!
Ring stödlinjen för spelmissbrukare: 020-819100



image169

Jo, Ante började redan som barn.

Kommentarer
Postat av: showiit

Hahah finns flera sånna i min skola ska börja kalla hela bunten Ante nu

2008-01-05 @ 13:06:09
URL: http://showiit.blogg.se
Postat av: cookie

hallå driv inte!
hahaha de andreas som gick i min klass hahaha!
han brukade ha ett pannband med en naruto-ikon på.

2008-01-07 @ 10:38:32
URL: http://cookielainen.blogg.se
Postat av: kAYO

SKOENASTE^

Vart satt ante? IO,Zkillz eller Doomhouse?

2008-01-08 @ 22:48:05

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback