Gherrow Comedy

Hello world.

Here I am, bäck on träck!
Hmm vart ska jag börja..?
Från början, låter vettigt.
Höhö.

Igår var vi på en gherrow comedy-show-grej.
Det var verkligen jätteballt!
Jag var typ, den ljusaste där.
Efter en kompis - Johanna, som är ljus på riktigt.
Baara massa gängstakillar där och cheniqua-tjejer.

Jag var helt trött från dagens marknad.
Eller a, gårdagens marknad eftersom det var igår.
(Ah, marknad e sååå tvåtusenåtta).
Så jag kom dit helt trött och slapp, drog på mig lite lipgloss och mössa men nej,
för de fick man inte ha inne på stället. Alltså mössa.

- En som jobbar där: Xcuze mee, u häv to take dä off"
- Pascale: Nooo, why?
- En som jobbar där: Why, u hävnt fixt yå hee?
- Pascale: No, but ok, I never do.


Och så tog jag av mig min mössa och steg in i den varma clubben.
WÖÖÖÖÖU kollar lite överallt och ser baaaaara massa
Ricki-Lake guurls olika hårkreationer och huvudet doppat i wax.
Och då kändes det bara så jobbigt.

Fast a, inte värsta.
Men ändå.
För håret måste verkligen vara helfixat på en tjej här.

Det hade lika gärna blivit knäpptyst när jag steg in, och nån oblyg tjej hade börjat först av alla:

-" Göölfriend! Yuu gotts to fix yå hee! Yu cänno come hee lookin like dhä yee?!"
Och alla andra hårfixade tjejer hade hållt med och ba. YEEEE!


Och så hade jag blivit utstött från första början.

Ah, riktigt så blev det aldrig.

Men jag har märkt att det verkligen är hoitviktigt.
GÖÖR EXTENSIONS!
Har du inte råd med extension?
Klipp håret lite pojkaktigt, rakpermanenta det och ha en lång lugg + massa vax på det.
Gör gärna slickade polisonger som pricken över i:et.
Om du inte har lust med det, låt det vara som det är, bara du lägger massa vax och hårcreme iaf.
Lite extra shiny shiny så att det glänser.
Och då är det okej att ha en liten gambia-tofs, som jag brukar kalla det.
(I väntan på att sätta in nya fläter eller extensions).

BARA man gör något åt saken så är det godkänt även om det är jättefult.


Men det var iaf jättekul inget handlade ju egentligen om hår eftersom det är en så självklar grej.
Man var ju där för att skratta och ha kul.
Det var precis i min smak.

Bjuder på en video från samma comedy-grej.






Kommentarer
Postat av: showiits

Har alltid velat gå till ett sånt ställe. Fan tittar för mycket på film:$

2008-01-14 @ 19:48:15
URL: http://showiit.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback