Jag vill ha

Jag vill va på språng!
Jag vill alltid ha massa saker att göra!
Jag vill ha.....möten som går in i varandra!
Jag vill ha lite kriser!
Lite mer action i mitt liv!

Men näe, jag kommer nog sluta arbetslös som 20 åring.
För nästa lördag fyller jag 21.
Ååå vad jag vill ha ett jobb snart.
Nått att göra.
Ett liv.

Men här går jag omkring och bara....söker jobb och shoppar.
Turen verkar inte vara på min sida riktigt.

Eller a, idag har jag nog ändå haft lite tur måste jag medge.
Träffade på samma kvinna från samma modellagentur som innan jul.
Dom kom fram till mig och blablabla. Tog kort.
Ringde när jag var i Sverige, men då var jag i Sverige.
Det roliga var att kvinnan kom ihåg mig och sa "- Hi",
skulle berätta vem hon var,
sekunden efter sa hon.." - Wait..I know you. Hii Pascale!"
Och då blev jag så glad så glad.
Hon sa att dom hade försökt nå mig several times
och ja det hade dom ju, fast mina pengar tog slut på mobilen och då rök min chans.
För jag vill ju inte verkar helt desperat och ringa dom HEJ NI TOG KORT PÅ MIG NI RINGDE MIG NI VILL HA MIG!
Så nu får jag lite chans på nytt. Kuwl.

Kanske inte behöver ett jobb trots allt.
Höhö, näe, nu tar jag i.
Men det skulle bli bra pengar iaf.

Blev så glad att jag plötsligt kände mig rikare på något sätt.
Hahah.
Så jag köpte inte bara en tröja till Cookie, utan två till mig också, och två skärp med.
Sen var jag nöjd.

image228


Mamma hon kan slå till ibland och vara rolig.
Äe, det får hon kred för.

I väntan på bussen så började jag känna att det luktade gurka från ingenstans.
Då var det en kostym-man som stod och knaprade.
Han drog liksom bara ner plastet och började äta som att inget vore en grej.
Just i den stunden så kändes allt så knäppt.
Det är roligt med folk som gör skumma grejer.
Jag gillar deras tankesätt.

Sen kom bussen och jag satte mig på det övre däcket.
Tittade ut genom fönstret och såg ett litet matställe.
Shawarma House.
Fan, jag hade typ vart hoitglad ifall jag fick jobb på Shawarma House nu.
Verkligen.
Hål som hål.

Hahahah..jag menar, jobb som jobb, men det kom ut lite fel.

Kommentarer
Postat av: Helena

"som att inget vore en grej" är ju bästa förklaringen genom tiderna.

2008-01-28 @ 23:16:22
URL: http://morfint.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback