Pascale som gisslan


För första gången i mitt liv har jag hållts som gisslan....

Tänk vad coolt.
Fast egentligen inte.
Och riktigt så var det faktiskt inte.

Allt jag ville var att köpa lite tvål.
En flytande favorittvål som är min tvål som jag alltid brukar köpa.
Steg in på en stor privatiserad ÖB som verkade ha allt.
Och det hade dom också.
På min tvål står det Special offer 1 pund.
Då vet man vad det kostar det är inge grej med det,
man vet att det är tvålets företag som sattit priset
och ingen billig affär kan försöka pressa dig på mer pengar än vad det egentligen bör kosta.

Men den här pakistanska ÖB:n hade sattit ett nytt högre pris på den fast det redan stod 1 pund på den.
Jag fattar inte grejen.
Dom ska alltid försöka och hålla på.
Så jag handlade inte hos dom bara för grejens skull.

Det var då jag steg in på den här andra affären.
För det är en större kedja som finns lite här och var.
Vi kan säga hmm..Kicks.

Det var på Kicks allt hände.
Kicks i London ägs såklart av pakistanier med.
Det gör allt.

Inne på affären ska jag äntligen köpa min tvål.
Den står där på hyllan och ler mot mig och jag ler tillbaka.
Men då uppstår plötsligt värsta tumultet från ingenstans.

En man på butiken som tydligen var en tjuv blev tillsagd av ägaren att gå ut ur butiken.
- "Go aot from my store, you a tif!" Han pekade med fingret för var varje ord. YOU! A! TIF!
- " Who a yuuu sayin you fuckin cunt! You fuckin packies should lurn how to speak. Im a thief not a tif!

Då blev ägaren jättearg, tjuven gav första smällen och då slog packien till.
Han slog tjuven helt blodig i ansiktet.
Jag blev helt chockad.
Inte bara för själva grejen, utan för att packin var i samma storlek som en normal tioåring.
Trodde verkligen inte att han kunde slåss.
Men jo, för det kunde han minsann!

Iaf blablabla jag kunde inte gå ut ur affären för dom stod vid ingången.
Tjuven la märke till min existens och gick med tunga steg mot mig, skrek att jag måste stanna kvar.
Han tog tag i mig och jag blev lite darrig och ville hem till mamma.
Jag var den enda kunden i butiken och ensammast i hela världen.

Jag sa lite försiktigt att jag inte kunde.
Men då skulle han döda mig på vägen hem, sa han.


Näe..det var inte så kul.
Men jag lyckades iaf komma undan.

MED LIVET I BEHÅLL!

Hahah, näe nu överdriver jag.
Näe, men ärligt.
Den här mannen var helt knäpp och säkert påverkad.
Man ska hålla sig undan från sånna.

Fast a, man vet ju aldrig när något inträffar..


image215

Kommentarer
Postat av: Helena

Shit. Hur blev det med tvålen då? Fick du med den hem och så?

2008-01-24 @ 14:24:00
URL: http://morfint.blogg.se
Postat av: Pascale

Helena: Näe, jag fick ju inte det..

2008-01-24 @ 15:18:36
URL: http://pascale.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback