Tbana i London VS Sthlm

Det finns skillnader på tunnelbanorna i London och Stockholm.

  • I Stockholm är dom större och finare.
  • Men där finns det också spyor lite här och var vid 4-sitsarna.
  • Avtryck från folks smutsiga skor på säterna.
  • Solrosfrön(oftast ut med blåa linjen) .Kurdtanter som pratar högt och äter sina snacks.
  • Tiggare, allt från "Hej jag heter Micke och jag är hemlös. Jag skulle vara tacksam ifall jag kunde få några slantar, så det räcker för lite bröd ikväll." ...Till. "Kan nån hjälpa till med några kroner?..Ha en bra daag iaf"..Och även dom med utskrivet fotopapper - "Hej, hela min familj och alla vi som tigger har leukemi, hjälp oss"
  • Misstänksamma fläckar på sätena. Från bajs eller kiss.
Man ser inte lika många spyor här i London som i Stockholm. Det är helt sjukt vad det finns spyor på Sthlms tbanor. Jättejobbigt. Kan inte alla bara sluta spy och sluta dricka så mycket.
I London dricker man fan ännu mer, men här somnar man på tbanan istället.

Här når man inte heller till andra sitsarna för att ens kunna sätta sina äckliga fötter där på.
(Om man inte har jättelånga ben förstås).
Solrosfrön har jag inte stött på ännu.

Men här kan det finnas lite vad som helst i skräpväg.
Det existerar ju inga STOOORA papperskorgar som i Stockholm.
SLÄNG IN BOMBERNA HÄÄR! EXTRA PLATS!

Tiggare har jag inte heller stött på.
Men dom får ingen plats att gå omkring och trängas.
Det är så fullt ändå. Dom ligger istället utmed varenda gata och sover.

Ibland kan man stöta på en liten tena-kiss-fläck från stackars
Mrs Harlingdon som inte riktigt kan hålla tätt när hon hostat lite smått.
Men då vill man verkligen sitta.

För det är faktiskt jobbigt när man måste välja mellan att luta sig på en
alkoholiserad engelsman eller en ghandi med curry-sköljmedel hemma.
Om jag absolut måste välja så luktar jag hellre curry och vitlök en stund,
än att stå och andas in Arsenal-fänets öliga andedräkt från Puben "The twelve pins".


image174

Kommentarer
Postat av: x

så sant så

2008-01-08 @ 23:37:44
URL: http://sexandthecityy.blogg.se
Postat av: Mikael Högberg

London är ett smutsigt land i sig. Det är inte stockholm. Tänk på det!
Dom dricker mer och därför har dom bättre "öl sinne" än vi som inte dricker lika ofta.

2008-01-08 @ 23:41:49
URL: http://MikaelH.blogg.se
Postat av: Karina

Är det inte svårare att planka i London också? De borde ha likadana spärrar i sthlm tycker jag, hur lätt som helst att planka fortfarande... Sucks :P

2008-01-08 @ 23:43:51
URL: http://fager.blogg.se
Postat av: Karina

Ja, de högre spärrarna är svårare att hoppa över men lätta att gå igenom tyvärr. Problemet är att de inte stänger om någon står "i vägen" så jag och några kompisar testade faktiskt hur många som kunde gå igenom samtidigt utan att dörrarna stängde sig(Var får man en sån idé ifrån? Hehe) Vi fick igenom 5 stycken! Inte så säkert med andra ord. Där är London bättre :) Är du ofta i London?

2008-01-09 @ 12:00:15
URL: http://fager.blogg.se
Postat av: Helena

Curry-sköljmedel. Hahahahha.
Haha.
Det vill jag också ha.

2008-01-09 @ 15:15:45
URL: http://morfint.blogg.se
Postat av: Karina

Haha, ja jag har funderat på extentions men min frisör tyckte att det är så omständigt att jobba med och att jag kunde lägga pengarna på annat. Jag kommer med andra ord ha världens minsta frisyr! Hah!
Vad gör du i London när du är där, pluggar/jobbar? Ha det bra!

2008-01-09 @ 18:51:08
URL: http://fager.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback