Kulturkrock.

Jag och Leo hade en "vår söndag".

Först åt vi glass på djurgårn, helt mysigt och kollade på båtar.
Sen kom vi på att vi var hungriga.
Vi åkte till nån Grekisk restaurang i Vasa stan.
Men a, priserna var höga och vi kände väl båda två att ah,
vi är inget gammalt gift par som kan unna sig sånna här saker med restaurang och så.
Vi är inte heller heeeelt nykära, precis har träffats och måste impa på varann.
Vi är ändå helt fly-a ungdomar typ, som KAN äta kebab och sånt.

Så vi kom på den lysande idén att åka till Kista och käka där.
Vi åkte..jag var fortfarande sugen på grekiskt, medan Leo hann ändra sig.
Nu ville han käka persiskt istället.

Jag beställde mitt, han beställde sitt.
Helt gherrow var och en betalade själva inget var en grej.

När Leo's mat är färdig och
han kommer nöjd med sin tallrik till bordet så blir jag chockad.

Ni vet när man käkar ute och maten är dekorerad med en citronklyfta,
eller lite dill/persilja över toppen på riset o så..

Leo hade en halv lök på sin tallrik som dekoration.
EN LÖK!
HAJJAR NI DENNN MODEN!?

Jag blev helt förvånad och ba:
"Varå? Vad är meningen att du ska göra med den där?"

Tugga på?
Bryta av?
Hacka över riset?
Käka som efterrätt?

Vad är deras grej?

Hahah..





















Kulturkrock?
Hahahah..

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha alltså löken är till för att man äter den tillsammans med riset och köttet som man har i munnen =P

Bättre sent än aldrig...

2011-01-17 @ 23:40:26

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback