Ibland är det inte kul.

Ja-ah, här sitter jag igen.

Har nästan gjort det jag skulle men det blir alltid nåt som är fel.
Skulle posta Isaks mössa som han glömde i min väska, och allt var bra och lalala
så när jag kommer till Post Office, då har jag glömt hans adress.
Och då måste jag gå hem, utan att posta Isaks mössa.

Här kan jag ju välja..
Gå raka vägen hem, och hämta mössan, gå ner igen.
Men näei. Jag blev sur så nu tänker jag inte göra det.
Han får vänta en dag extra, det var ju trots allt inte JAG som glömde den.
En dag extra skadar inte.

Sen kom jag o tänka på min väckning imorse.
Postkärringen banka på dörren, (ja vi har ingen ringklocka).
Hon liksom bankar genom att öppna och stänga brevinkastluckan.
Det är ringningen, och den låter så jävla irriterande på morgonen, eller a
vilken tid på dygnet som helst egentligen, jag får ångest bara av att höra det
där jobbiga obeskrivliga ljudet.

Så jag hoppade nästan upp ur sängen för att jag inte ville att hon skulle fortsätta "plinga".

Så är det någon som fått ett brev som man måste signa, eftersom jag öppnade dörren och tog emot,
så är det jag som måste signa OCH texta mitt namn dessutom,
När det kommer sånna extra viktiga brev, då är dom alltid till Linus.
Och Linus är snäll, man VILL signa brev för honom, det är ingen grej.
Han brukar beställa typ, spel och sånt, så a det är ingen grej.

Men nu, när jag signat så såg jag att det stod Bajs-Gängstas namn.

Skrek nästan högt, som att jag hållt i en stor hårig spindel.
Usch.
FAAAN VAD JOBBIGT!

Man vill F-A-an inte signa brev åt Gängsta.
Så jag bara släppte den i golvet.

Han får plocka upp den själv.
Och på vägen ut till jävla Posten så trampade jag på den.
Så jag blev lite nöjd iaf.

Men nu när var påväg hem mötte jag Linus, vi sällskapade upp,
När han såg Gängstas brev ligga där helt ensam på golvet i hallen,
så tog han upp den, så snäll som han är och lade den prydligt framför G's dörr, som en dörrmatta.

Och då blev det sådär:

- Åååååååååååååååååååååaaaaaaaaaaaaaaaaaaah varför
gjorde du såå jag ville ju att han skulle få plocka upp sitt brev själv!

Jag blev fan väckt och fick stiga upp och signa och allt.
FASTÄN han var vaken.
Kl var ok, typ 10. Men ändå.
Jag blev sms-väckt kl 7 innan och hade precis somnat om.

Han hade ju på hög musik, det var därför han inte hörde.
Förväntar man sig brev så måste man vara lite uppmärksam de närmaste dagarna.
Idijet.

Aja, jag tänkte vara lite smart och praktiskt och äta ris o bönor som fanns kvar i kylen.
Vad glad och allt men det smakade gubbrumpa.
Så nu sitter jag här, hungrig i ett ostädat rum som bör städas nu.

Ah, jag ska sur-städa istället för att äta.
Då kanske det blir rent snabbt.

Ska överrösta G's musik med min egen också.


Aah..

Mm..det ska jag.

Kommentarer
Postat av: Hej?

Varför du inte gilla Gängsta?

2008-03-05 @ 16:38:01
URL: http://morfint.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback