Sista Londonkvällen.

Ja, här sitter jag.
Har packat ner det mesta.
Fan vad jag har mycket kläder.
Varför har jag så mycket kläder när jag ändå bara använder mina gråa mjukisar?

Men a, jag vet varför.
För om man inte har nåt speciellt att göra, inga pengar,
inget att gå ut och trängas bland folk på Oxford Street för, ja, vad ska man då anstränga sig för att sitta
på sängkanten i en snäv åtsittande kjol?

Känns ju ovärt.
Så här sitter jag återigen, i mina gråa mjukisar, med ena benet uppe, vilar huvudet på knät.
Jag orkar inte packa, orkar inte tänka vuxet och tiden bara går.

Om några timmar lämnar jag min käre make, hahah, näe, nu överdriver jag.

Men ändå, tänk det är som på the old fashion way:..........

Året är 1940.
Tänk svartvitt.
Jag åker iväg på ett proppfullt tåg. Alla hänger ut ur fönstret och vinkar.
Man ska ut o kriga - kvinnan springer efter tåget så långt hon kan innan den försvinner och bara syns som en prick mot horisontens kant.(fast nu är jag mannen då).

............


Men om några timmar, närmare sagt kl 3 på natten tar vi bussen härifrån mot tågstationen.
Kl 5.19 kommer jag börja böla som vanligt.
Om jag inte gör det kommer jag ge mig själv en present för att jag vart så grym.
Kl 5.25 åker tåget, jag tar upp babyläp och tröstar mig själv med serie,
eller så bara, kör jag en tyst minut med mig själv och somnar in.
Kl 8.50 är jag framme i Gard De Nord, där pappa möter upp mig.
Och då blir jag plötsligt glad igen, sen träffar jag resten av min familj och är lycklig igen.

Snipp snapp slut.
Snippa snappa sluta.

Hahaha - sluta snappa snippa!
Äe, fan va tråkig jag är.


ASÅÅ JAG ÄR FAN RÄDD.
DET ÄR VÄRSTA STORMEN HÄR,
JAG BLÅSTE PRECIS IVÄG NÄR JAG VAR UTE OCH HÄR SITTER JAG OCH FJANTAR MIG.
VÅRA FÖNSTER HÅLLER PÅ ATT BLÅSA IN I RUMMET.
Tänk ifall jag inte ens kan åka iväg?
Tänk om tåget blåser av spåret, och flyger iväg,
som ett gammalt maskrosfrö och försvinner ut i de otra galaxia?
Äe, man vet aldrig.

Nu ska jag leta efter pascale-tillbehör i lägenheten och hoppas på att inte få betala för mycket övervikt
nästa vecka på flygplatsen i Pärris.

image136

Lägger in den klassiske resebilden som kusin Elsa ritade.








Kommentarer
Postat av: Katarina

Rolig bild:)

2008-03-13 @ 16:33:09
URL: http://katarinamalinen.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback