Torr som sandpapper.

Idag var det en tjej på tbanan som kollade på mig.
Hon hade lagt märke till mina händer.
Jag vet att jag ser ut som en grovarbetare med långa naglar,
men det är ingen grej för mig för jag blir så på vintern och a, jag är väl alltid så egentligen.

Det var tydligen värsta grejen för den här tjejen.
För hon tog upp en Atrix handkräm ur väskan.
Hon tittade på mig med stora nymålade ögon
samtidigt som hon bearbetade krämen ordentligt ända ut till fingertopparna.
Som att aa, det här kanske ger dig en hint.

Sen fortsatte hon måla sina ögon.
Med en pensel från MakeUpStore.

Jag har inte kommit till den leveln att jag sminkar mig med penslar ännu.
Hon gjorde det och kollade på mig som om jag vore skam för tjej o smink o utseendesvärlden.

Då blev jag sådär, jahapp...?
Och tog fram en Försvarets hudsalva och drog några streck över läpparna.

Och då kändes det bara jobbigt och ännu värre.
För jag VILLE försvara mina händer också.
Men då skulle hon tro att aa jag gjorde det bara för att hon tipsade mig.
Jag vet ju själv, men ändå, nåt jag fått från balkansidan är väl stoltheten.

För a om det är nån som märker att jag har torra händer så är det väl jag själv först och främst.
Eftersom det svids som fan och nästan bränns.
Och varje gång jag ska hälsa på nån, Hej, heheh, Pascale,
Då blir folk sådär WAW Pascale har du vante på dig.
Man får typ rivsår av att hälsa på mig.

Men a, det är ingen grej, har jag alltid tänkt.

Fast NU idag ere måndag och det är en ny början på något nytt.
Det nya är att jag stack till Skäris och inhandlade dagkrääm nattkrääm kroppskräm
all kräm som finns och Palmolive duschkrääm.
Allt med kräm!

För nu ska jag nästan bli som tjejen på tunnelbanan som ville vara bra förebild för mig.
Hon var typ 93a och precis kommit in i det där med smink och kräm o sånt.
Sen så är hon väl yngre och mer, elastisk i huden än mig, jag var också mjuk en gång i tiden.

Men man måste ändå vårda sig själv, speciellt som mig om man har extra probs.
Så från och med nu kommer jag bli lika len som en babyrumpa.


Först ska jag bara sandpappra mig
tills huden kommer till en yta där jag kan börja på nytt med.

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback