Helt gherrow


Jag var precis med om ett jätteknäppt senario.
Nästan som taget ur Lilla Al-Fadji

Jag gick ner mot tvättstugan..visslade och skulle gå in när två barn står i vägen.
Dom är syskon. en pojke på typ 7 år, flickan kanske var 5.

- "DIN ÅEESNÄÄH!"
Skriker pojken till sin syster samtidigt som han sträcker fram handflatan lite hastigt.
- "TUUST DUU!" Skriker flickan tillbaks samtidigt som hon sträcker fram handflatan lite hastigt.

Jag ler lite för mig själv och tänker...gherro-kids..

Dörren till tvättstugan öppnas och en kvinna med lång mörkblå mönstrad klänning
och sjalett knyten på huvudet skriker, - "YYYFFT!" Följandes av nåt ord på främmande språk.
Hon viftar med handen och menar att vi ska gå ut.
Det är barnens mamma.

- "ABBÅÅÅ DE LYKTAR FETT ÄCKLIGT!"
Ropar pojken.
Mamman till barnen viftar igen med handen och skriker - "YYFFT" och shasar ut oss.
Hon har tydligen bränt nåt där inne. Nåt i plast.
Men jag blir ändå sådär Anitig "Meen guud vad är det som föörsiggår här inne?"
Hahah, en orolig granne som är ute och rastar hunden typ.

Så jag går i alla fall in, nyfiken i en strut.
Vafan, det är ändå min tvättstuga och har varit min tvättstuga i alla år,
även om jag inte är med i bostadsförmedlingen
eller brukar komma på bomöten gällandes hantering av sopor och dylikt,
så så bryr jag mig ändå ifall ifall vår tvättstuga hade brunnit ned.

Jag var inne där i kanske 20 sek.
Hela jag och mina kläder luktar bränt plast.
Till och med min överläpp, luktar bränt plast.

Äe..





"Uft", måste vara det absolut FULASTE
som invandrar-ungdomar säger hahah.
Jag får ångest så fort jag hör det.
Och det är ingen grej med att
aa, det är på ett språk eller ett folk som pratar så.
Alla pratar så!

"Uft hon e cook jobbi"
Uft, jag e feet hungri"
"Uft, jag pallar inte springa i tåget!"





Kommentarer
Postat av: arusa

Du e roligast Pascale. Det har du alltid varit sen jag var en liten flicka. Hahaha. O cookie har fått 90% av alla dina skämt. Så basically i alla dessa år som jag har gått runt och garvat åt cookie har det egentligen varit PASCALES skämt, att tänka sig!!

2008-05-18 @ 15:56:58
Postat av: arusa

Men cookie du e fortfarande skönast! haha

don't get dishearted honeyyyyyyyyy! hahaha

2008-05-18 @ 15:59:23

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback