Min cykel.

Gagaga.
Gröt utan socker smakar verkligen ingenting.

Jag kan inte jämföra smaken med något annat.

Pappa håller på att "vårstäda" på balkongen.
Min cykel låg längst in.
Hängde i hjulet på en krok i en cykelhylla han konstruerat.
Där hängde det med sina cykelkompisar, månad ut och månad in.
Men nu står den i hallen. Åah*Babybike!
Sen när pappa pumpat , (för det är sånt pappor gör, dom pumpar cyklar)
då kommer jag och babybike ta oss ut på en ride.

Jag har haft min cykel sen jag fyllde 8.
Eller a, på sommarn innan jag skulle fylla åtta.
Jag fyller i feb.
Men mamma gör alltid så. Köper present låångt i förtid.
Och om man ser det minsta besviken ut på den aktuella dagen, då säger hon:
"VAAD! Du fick cykel i present!"
Då är det bara o cykla på.

När jag var åtta år var min cykel jättehög för mig hahah.
Jag nådde knappt ner till pedalerna när dom var som längst ner.
Bakifrån såg det väl ut sådär: Ena skinkan faller av, andra skinkan faller av..
Hahah.
Cyklar är dyra saker som ska hålla hela livet.

Man går från trehjuling direkt till damcykel.
Hahahah.
Äe, jag överdriver.
Mammaaaaa du behöver inte säga att jag är dramaqueen, jag vet det redan.
Det var jag som valde den själv jag vet.

Min cykel var det finaste jag någonsin fått.
När vi hade cykel-dagar i skolan.
Då en polis kom och granskade alla barnens cyklar.
Om de var godkända och så tuffa att de fick klistermärken på.
Det var typ, dom bästa dagarna i skolan.
Älskade det och jag fick alltid klistermärken.
"Säker cykel" och "Säker mörkercykel".

Jag hade faktiskt den dyraste o finaste cykeln av alla syskon.
Med en lila ringklocka som plingade så fint.

En dag när jag kom hem från skolan hade pappa
bytt ut min fina ringklocka mot en blå ringklocka från biltema som det stod BILTEMA på.
Vem fan vill ha en ringklocka som det står BILTEMA på?
Eller nåt överhuvudtaget som det står BILTEMA på?
Verkligen ALLT de tillverkar måste det stå det på.
Man bli påmind att man minsann köpt grejen där.
På BILTEMA.



image376

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan! Jag tänkte presentera min blogg lite. Jag arbetar otroligt mycket med min självkänsla och självbild, så i min blogg coachar jag både mig själv och andra med massa tips och allmänt pepp. Varmt välkommen in! Har du något speciellt ämne du vill att jag ska ta upp så får du jättegärna kommentera. Kram kram

2008-05-01 @ 13:32:13
URL: http://www.pernillahellqvist.blogspot.com
Postat av: Anonym

du e så rolig

2008-05-01 @ 16:18:29
Postat av: morfin

Hej.

2008-05-02 @ 23:12:20
URL: http://morfint.blogg.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback