Vaken.

Vaknade kl 8.24.

Somnade runt 3 igår.
Men a, tänkte att wattaheck, jag kommer ändå vakna.

Mm..Jag vaknade.

Sträckte på mig, gick in i badrummet, tvätta, borsta.
Rufsade till krullet lite,
och så in i köket för att göra min vanliga havregrynsgrötsrutin.

Lalala, 3 min efter vips, gröten är glar.
Jag pepprar på med kanel.
Visslar lite för mig själv eller näe det gjorde jag inte hahah.
Vänder mig och öppnar kylskåpet, visslar lite till.
(På filmer så visslar man alltid innan nåt händer om inget var en grej från början).

När jag ska hälla en skvätt mjölk står jag lite som förstenad framför min skål.
Kanelen ser lite mer wild n crazy ut...och luktar lite mer..som...GARAM MASALA!

Mm...Jag vaknade.


Fan..aså..Jag blev ledsen och besviken med rådjursögon och underbett.
Stod och kollade på i några sek innan jag tänkte Hey! Wattaheck, jag kan skrapa bort det översta.
Gjorde det också, men indiska kryddor är väldigt starka och blandar in sig äckligt bra med gröt.
Jag har förstört min inställning till morgongröt.
Har blivit ärrad.
Gjorde ny gröt sen men ändå, sånt sitter kvar.

Aja.

Ska gå nu och tvätta ögonen lite.
Man får ju inte ha ögonbajs i vråna när man ska till optikern.
Höhöh.



Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback