Knacka dörr.

Hahaa..
Ibland känns livet som ett enda stort skämt.
Var på intervjuv imorse för ett säljarjobb.

Jag tänkte, ja men wattaheck! Varför inte?
Det kan väl alltid vara kul att göra någonting nytt.
Röra på sig lite.

Inte fastna på diverse restaurangjobb kombinerat med lagerarbete.
Det jag tror(?) jag vill plugga kräver högre betyg än vad jag nöjde mig med på gymnasiet.
Alltså måste jag komvuxa lite till eller ge mig med något jag känner lite halvhjärtat för.
Vad jag än väljer att göra, det kommer då.

Men jag vill inte slösa tid på att sitta på stjärten och fundera allt för länge.
Jag måste ju jobba, tjäna pengar under tiden.
Tänk ifall jag kan göra värsta karriären.
Bli Karriärs-Pascale.
Äe, man vet aldrig.

Iaf..Det här jobbet var som sagt ett säljarjobb.
Ah, visst. Det är väl ok.
Men...det var inte vilket säljarjobb som helst.
Det var ett knacka dörr-jobb!
HAJAR NI DEN MÅODEN?

Ska jag Pascale gå runt och knacka dörr?
Känns ju lite väl krystat.
Man vet ju aldrig riktigt vem som står bakom dörren.

Det kan antingen vara:
  • En rasistisk surkärring med basebollträ i handen.
  • En snuskgubbe som varit ensam lite för länge och öppnar yttedörrn med pippeli dinglandes utanför ett par rutiga kalsonger.
  • En trött ensamstående småbarnsmamma med en kolikunge klängandes på armen, en annan som ligger och gallskriker på golvet i hallen, och en tredje som målar nya tapeterna med oljebaserade färgkritor. Hon har ju absolut inte tid. Och jag förstår henne. För jag hatar ju försäljare som mig själv.
Och vadå, om jag nu skulle ta jobbet som dörrknackare
måste jag ändå kunna skydda mig från psykopatiska människor.
Ska jag ha en gun innanför rocken?
Ah, men "utifall att". Varå, tänk om jag blir attackerad.

Ska jag lära mig någon kampsport?
Greja det där med hemliga grepp som gör ont.

Busy signal - "When Miss Pascale come knocking at your door, no escape, know your life's gone for sure..."

Ska jag utge mig för att komma ifrån Livets Ord HEY IM JUST AN AVERAGE GUY!
Jag vill bara sprida glädje runt omkring mig.
Glädje och kunskap!
Visdom och harmoni.

Yesss, min lönespec kom precis.
Jag fick ändå pretty fly for a white guy-lön.
Då jag klarar mig lite till och slipper knacka dörr.

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback