Min gubbe heter Mustafa.

Jag och Darrell, 4 lekte med legogubbar.
Först byggde vi varsin bil.
Värsta fläshiga och hajpade legobilarna med bautahjul.

Sen skulle våra gubbar åka runt och cruisa.
"- Min gubbe heter Patrik!"
Säger jag entusiastiskt, medan jag låter min gubbe hoppa upp på sin bil.
"- Och min heter Mostafa!" Svarar Darrell och sätter fast sin gubbe i sin bil.

Hahahaah! Jag började skratta för mig själv.
Darrell hade inte förstått vad jag skrattade åt ifall han visste.
För han är uppväxt i förorten.
Äe, det var kul.


Darrell han står för ett mångkulturellt Sverige, även i lekar.
Det roliga är att han använder så fina ord när han pratar,
som han lär sig på dagis.
Äe, det gillar vi.

Dagis är bra även fast man måste gå till skogen.



Här var Patrik och Mustafa på bio
aka jag orkade inte leka mer.


Kommentarer
Postat av: olsson

det fanns en gång i tiden då leksaksgubbar fick heta Olle, Sven Kalles kaviar etc.



Det är tragiskt vilket samhälle vi har blivit tvugna att leva i, månkulturen har nått våra leksaker ..



2008-11-04 @ 14:00:44
Postat av: Anonym

>_<

2008-11-04 @ 23:23:57
Postat av: cookie

hahha, clockclean!

2008-11-06 @ 00:47:45
URL: http://cookielainen.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback