Historia.

Först svarade jag på Fatimas fråga i kommentatörsfältet men det blev rätt långt,
Så det fick bli ett inlägg istället.




Först och främst tyckte jag att det var ett väldigt snyggt motiv.

Jag ville göra en pinuppa som är ett vanligt tatueringsmotiv, men med lite reeemix.
Istället för en klassisk blond eller rödhårig tjej fick det bli en mörk tjej med afro.

Jag tycker kvinnokroppen är vacker.
Sen kan jag ju dra det hela från grunden med att.
Idealkvinnan i världen är vit, smal, med långt fladdrande hår.
Vi har alla säkert tänkt på det nån gång.
Eller kanske upplever vi så utan att vi riktigt uppmärksammat det.

Om jag endast ska tala för mig så känns det verkligen så.
Och jag tänker på det varje dag.
Man får höra från vänner, pojkvänner, tidningar, tv, u name it, -
att man borde ändra sitt hår.
Att det skulle vara finare.

Man ska fixa och trixa med extensions, man ska fläta in löshår.
Det ska vara långt glansigt och rakt och hit och dit.

Jag har själv hållt på och trixat lite med mitt hår.
Har flätat in löshår, har rakat av allt, har haft extensions.
Och fan vad snygg jag blev då!
Alla kollade på mig med nya ögon och jag var all that.
OUF! Jag var FETT snygg!

Men fan..Är det rätt?
Det är jag men ändå inte jag.

Har känt mig ful med mitt hår så pass länge att jag är trött på det.

Det har tagit tid, men nu är jag faktiskt nöjd med det.
För jag har låtit det vara. Inte färgat, inte plattat, inte slitit.
Jag har sagt hej då till allt det där som ska göra oss med burr att se mer vita ut.

Det är bara fel och jag vill inte vara en del av det.
Därför var det en självklarhet för mig att göra en afrotjej.
Jag tänkte inte riktigt på det ens.

Alla frågar : "Är det du?" 
Och det var inte alls det jag tänkte mig från början.

Sen är det bara håret som är likt.
Tänk ifall dom hade frågat för att jag hade lika stora boobisar som hon.
Höhöh.
Men äe, så kul ska vi inte ha det.

Och varför tatuerar jag mig?
För att jag tycker att tatueringar är ett sätt att kunna uttrycka sig själv,
Ett kroppssmycke och jag faschineras av konsten.



Kommentarer
Postat av: [email protected]

Det är exakt så jag tänker också! Alla försöker efterlikna det vita idealet, även svarta och asiater. Men det är sjukt! Som att vi inte tycker att vi är fina på det sätter vi är, naturliga. Visst, jag känner mig inte alls lika "fin" som jag gjorde innan när jag hade löshår och plattat hår men det här var något som jag behövde göra (syftar på min klippning).



Bra skrivet!

2008-10-15 @ 18:35:20
URL: http://hardknockliife.blogspot.com
Postat av: H

moget, moget pasacle..=)

2008-10-15 @ 22:25:06
Postat av: Anonym

You go girl! :D

2008-10-15 @ 23:00:29
Postat av: Leo..nardo

bra skrivet om din tatuering!

2008-10-15 @ 23:46:13
Postat av: Anonym

tatueringen är mycket fin...var gjorde du den på mässan?

2008-10-16 @ 09:36:34

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback