Emostyle?

Vad är moden med sånna som går dansinriktad gymnasium,
klär sig emo-aktigt.

OK, Cookie och andra, brusa inte upp nu.

Jag menar inte helt emo emo,
Bara de som har colorful o annorlunda kläder men INTE vågar visa sig.
De går alltid med huvudet nere och undviker att möta folks blickar.
Ser heeelt obekväma ut i sina kläder.
Som att de inte vill synas typ.

Men vad fan KLÄ DIG INTE I EN ORANGE ROSA LIMEGRÖN TRÖJA
MED IHÅLIGA LEGGINGS OCH TUPERAT LILA HÅR
OM DU INTE VILL HA UPPMÄRKSAMHET!

Jag förstår verkligen inte.
För varje kväll innan de går o lägger sig kan dom ju inte stå
och överväga framför spegeln om ska våga ha på sig det de har.
Ok en kväll, eller två.
Men fan, inte för varje outfit.

Och det kan ju inte vara så coincidensigt
att jag går förbi emos som e helt nya i emo-gänget precis varje gång.

Big up för de som  klär sig annorlunda och kan bära upp sin stil med stolthet.
Men ah..det märks så hårt när folk inte är bekväma i det de har.

Ah, nu ska vi inte vara elaka.
Det finns de som är lost i sin personalitet och vill vara cool och som "alla andra".

Men vem är jag liksom..o uttala mig..





Kommentarer
Postat av: Anonym

De vill bygga en identitet på sin klädstil och tror inte att folk kan genomskåda deras blyghet.

2008-09-18 @ 19:07:04
URL: http://morfint.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback